×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
توافق ایران با ۱+۵ موثرتر از اقدام نظامی است

معاون سابق سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا می‌گوید اجرای توافق میان ایران و گروه ۱+۵ در ممانعت از فعالیت‌های هسته‌ای ایران موثرتر از اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، «دان آربل» معاون سابق سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بر این باور است اجرای توافق میان ایران و گروه ۱+۵ در ممانعت از فعالیت های هسته‌ای ایران موثرتر از اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی است.

آربل به نشریه «اسپوتنیک» گفت: «اجرای توافق میان ایران و گروه کشورهای ۱+۵ در جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موثرتر از اقدام نظامی است. اقدام نظامی نمی‌تواند بیشتر از این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را به عقب براند».

به باور این مقام صهیونیستی، اقدام نظامی آمریکا، اسرائیل یا کشورهای خلیج فارس علیه ایران غیرسازنده خواهد بود چراکه باعث خشم جامعه بین‌المللی می‌شود و به ایران برای دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای مشروعیت می‌بخشد.

دان آربل می‌گوید، در حالی که گزینه نظامی می‌تواند باعث بازدارندگی کوتاه مدت شود، اما این کار هزینه سنگینی دارد و در حل بلندمدت مسائل ناکام خواهد بود.

وی با بیان این مطلب تاکید کرد: «اگر کشورهای ۱+۵ بتوانند مانع اقدامات مخالفان در کنگره آمریکا و کابینه اسرائیل شوند، شانس بسیار خوبی برای نهایی کردن این توافق تا ۳۰ ژوئن خواهند داشت. می‌توانم تصور کنم که در پایان رئیس‌جمهور اوباما موفق خواهد شد و ۱+۵ قادر خواهد بود این توافق را با ایران به امضا رساند. این توافق بهتر از هر گزینه دیگری است. فکر نمی‌کنم این توافق بد باشد».

آربل در ادامه افزود: «در پایان، راستی‌آزمایی، مهمترین مسئله است. منتقدان می‌گویند آمریکا و جامعه بین‌المللی با کره شمالی و پاکستان به چارچوب توافق دست یافته‌اند. اکنون نگاه کنید که کره شمالی و پاکستان در کجا قرار دارند. باید برای جلوگیری از تکرار این مسئله تلاش جدی کرد».

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false