×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
۱۲۰میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب شد

مدیرکل ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی کشور گفت: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی یکی از برنامه‌های با اولویت وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۲۴ استان کشور تصویب شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، ، نریمان مصطفایی ظهر امروز در جلسه توانمندسازی سکونت‌های غیر رسمی در استان بوشهر با بیان اینکه ستاد توانمندسازی در یک‌ هزار و ۵۰ شهر کشور تشکیل شده اظهار داشت: برای تحقق این مهم تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاههای ذیربط منعقد شده است.

وی با بیان اینکه طرح تدوین سندملی راهبردی نوسازی سکونت‌گاههای غیررسمی تصویب شده است تصریح کرد: در این سند به بافت‌های فرسوده و ‏سکونتگاه‌های غیررسمی  که به مجموعه شهری پیوند خورده ولی در حوزه شهری به آنها توجه‌ای نشده ‏بود توجه ویژه‌ای  می‌شود.‏

مدیرکل ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی کشور از ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی خبر داد و گفت: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی یکی از برنامه‌های با اولویت وزارت راه و شهرسازی است که در این راستا ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۲۴ استان کشور تصویب شده است.

مصطفایی با بیان اینکه شبکه‌های همکاری درسطح ملی و استانی تشکیل می‌شود گفت: شهرداری‌ها نقش مهم و بسزایی در این حوزه دارند که ازاین دستگاه در راستای ساماندهی سکونت‌گاههای غیر رسمی بهره‌برداری می‌شود.

وی، ارتقاء هویت فرهنگی و اجتماعی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی مانند بافت‌های تاریخی باید حفظ شوند و در این راستا باید هویت فرهنگی و اجتماعی آنها را تقویت کرد.

مدیرکل ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات  برای مقاوم سازی بافت‌ها بیان کرد: این تسهیلات در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای متوسط تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان است.

مصطفایی، با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر رسمی دارد خاطرنشان کرد: با هدف توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و یا در معرض آسیب‌های اجتماعی در سکونتگاه‌های غیر آموزش‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال ارائه می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false