×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بالگرد ساقط شده در اختیار هلال احمر نبود

در ادامه سریال تکذیب‌ها، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با تکذیب سخنان رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به هیچ وجه بالگرد ساقط شده تحویل ما نشده است؛ البته ما درصدد بودیم آن را تحویل بگیریم.

به گزارش "چغادک نیوز"، ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، با تکذیب اظهارات اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر اینکه بالگرد ساقط شده در اختیار هلال احمر بوده ،گفت: ۵ سال پیش سازمان مدیریت بحران اقدام به خریداری ۲ فروند بالگرد کلاس ۲۱۴ کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: از آنجایی که سازمان مدیریت بحران مأموریت هوایی ندارد و فاقد امکانات نگهداری بالگرد است، این ۲ فروند را برای نگهداری تحویل «پنها» (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپترهای ایران) داده تا از آنها نگهداری کند.

وی خاطرنشان کرد: از مدتی پیش سازمان امداد و نجات هلال احمر به دنبال آن بود تا این ۲ فروند بالگرد را تحویل گرفته تا مأموریت‌های امداد و نجات را با آنها انجام دهد.

چرخ ساز ادامه داد: توافقات در مراحل ابتدایی انجام شد اما هیچگاه به انعقاد تفاهمنامه و تحویل بالگردها نینجامید.

وی سخنان رئیس سازمان مدیریت بحران را تکذیب کرد و گفت: این بالگرد هیچگاه تحویل هلال احمر نشده و حتی یک مأموریت نیز برای هلال احمر انجام نداده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: در بازدیدی که چندی پیش از این بالگردها داشتیم، به نظر رسید که آنها نو هستند و پرواز زیادی انجام نداده‌اند.

وی تصریح کرد: اسامی سرنشینان بالگرد نشان می‌دهد که آنها نیروهای «پنها» بوده‌اند و هیچ انتسابی به هلال احمر ندارند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false