×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش هزینه ها با ایجاد سیاست های رفاهی منسجم/تدابیر ویژه برای رفع فقر

وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی اعلام کرد: برای افزایش اعتماد مردم به دولت نیازمند ایجاد سیاست رفاهی منظم و منسجم هستیم .

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از مهر، دکترعلی ربیعی در دومین روز از همایش اقتصاد ایران  در نشست هدفمندی یارانه "حمایت از خانوار "که درمحل سالن اجلاس سران در حال برگزاری است ، درپیش گرفتن سیاست رفاهی منسجم را یکی از ویژگی های دولت یازدهم عنوان کرد .

وی ادامه داد: جامعه ای که درآن اعتماد مردم به دولت پایین باشد با دشواری ها و چالش های فراوانی روبرو خواهد بود .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی تاکید کرد : هیچ سیاستی نباید ضعیفان جامعه را ضعیف تر کند و فقرا را به دهک های پایین تر بکشاند و همچنین برای ایجاد امید به آینده و براساس تئوری انتظار، امید افراد به آینده باید افزایش یابد .

ربیعی با اشاره به ضعف درتصمیم گیری های اقتصادی در دولت قبل یاد آورشد : قصد ندارم نگاه نقادانه ای نسبت به گذشته مطرح کنم امانباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم .

وی یکی ازپایه های سیاست های رفاهی منسجم را دوری از سیاست رفاهی صدقه ای دانست و گفت : با در پیش گرفتن سیاست رفاهی منسجم در جامعه می توان فقر اخلاقی را  نیز کاهش داد .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی یاد آورشد : پایه های سیاست های رفاهی منسجم در جامعه با طرح هایی نظیر طرح سلامت آغاز شده و باید درنظرداشته باشیم که سیاست های رفاهی منسجم نباید تبعیض آمیز ، همراه با ریخت و پاش و توده ستایانه  باشد .

ربیعی افزود : چنانچه سیاست رفاهی درستی اتخاذ نشود مجددا اعتماد اجتماعی فروخواهد ریخت .

وی تصریح کرد : متاسفانه امروزعده ای سیاست های رفاهی را هزینه قلمداد می کنند اما باید بدانیم که سیاست های رفاهی منسجم نه تنها هزینه نیست بلکه می تواند درآمدهای فراوانی هم داشته باشد .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی اضافه کرد : سیاست های منسجم رفاهی هزینه خلق نظام اعتماد ،توانمند سازی جامعه، ایجاد اعتماد و افزایش امید به آینده در مردم خواهد بود و اعتماد تنها کشاندن مردم پای صندوق های رای نیست بلکه باید اعتماد آنان را به دولت افزایش داد .

وی با اشاره به انواع حسابداری ها گفت : باید خیر جمعی را به حسابداری های موجود اضافه کنیم وبدانیم که حسابداری آسیب های اجتماعی حلقه ای مفقوده شده است که هزینه های فراوانی به دنبال دارد .

وی توجه به سرمایه اجتماعی را بسیار مهم وعاملی برای کاهش فساد در جامعه عنوان کرد و افزود: آماری وجود دارد که از پایین بودن میزان سرمایه و اعتماد اجتماعی حکایت دارد .

ربیعی درادامه بیان کرد : با سیاست رفاهی منجسم، هدفمند ، غیر سیاسی، غیر پوپولیستی  و ایجاد گفت و گوی اجتماعی می توان به تصمیمات بزرگ درجامعه گرفت و با افزایش اعتماد اجتماعی و جراحی های اقتصادی به نوعی نشاط اجتماعی ارزشمند دست یافت .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی ایجاد نشاط اجتماعی درجامعه کنونی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  رسیدگی به کودکان بازمانده از تحصیل ، معتادان ، زنان آسیب پذیر و سایر آُسیب های اجتماعی موضوعاتی اند که باید مشارکت مردم حل شوند .

وی خاطرنشان ساخت : دولت یازدهم  چهارسیاست اقتصادی، خارجی ، اجتماعی و رفاهی را در سرلوحه کار خود قرارداده است که سیاست های اجتماعی و رفاهی فصل ممیز آن با گذشته است .

وی با برشمردن انواع فقراضافه کرد : فقرسلامت ، فقر آموزشی  و، فقر غذایی از انواع فقرها به شمارمی روند که دولت یازدهم با تدبیر ویژه و هزینه به رفع آن ها پرداخته است .

وی فقر تامین آینده ، تامین اجتماعی و فقر مسکن را از دیگر فقرهای موجود دانست و راهکاری آن را اعلام کرد و گفت : شورایعالی رفاه بعد از ۸ سال فعالیت خود را آغاز کرده است و مسائل مطرح شده در آن شورادرحال پیگیری است .

ربیعی به افزایش مشارکت مردم در قالب یک سیاست رفاهی منسجم  اشاره کرد و گفت : براساس دستور رئیس جمهور در آینده   حضور خیریه ها و مشارکت مردم پررنگ تر خواهد شد .
وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی همچنین دنبال کردن سیاست اخلاقی را به عنوان گوهری ناب از دیگر برنامه هایی دانست که  زیرمجموعه سیاست های رفاهی به شمارمی رود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false