×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بودجه ۱۷ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیونی شهرداری در سال ۹۴/ مترو در اولویت

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۴ براساس برنامه پنج ساله دوم ۱۷ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است اما هنوز به طور رسمی لایحه ای به شورا ارسال نشده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران گفت: هنوز این لایحه به شورا ارسال نشده اما براساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری این رقم ۱۷ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: دو دیدگاه در شورای شهر درخصوص بودجه وجود دارد یکی آنکه همین رقم براساس برنامه پنج ساله به تصویب برسد و دیدگاه دیگر آنکه با توجه به شرایط عمومی اقتصاد در کشور سقف اعتبارات پروژه های عمرانی حفظ شود و در سایر ردیف ها یا افزایش نداشته یا محدودیت های ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از اعضا برای تصویب بودجه به شهرداری در سال ۹۴ همانند سال ۹۳ گفت: هنوز به جمع بندی درخصوص بودجه ۹۴ نرسیده ایم اما هیچ کاهش اعتباری در حوزه ضروری مانند مترو و توسعه حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت.

به گفته تقی پور اولویت های بودجه در سال آینده حمل و نقل عمومی با تاکید بر توسعه مترو است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس نظر شورا اولویت های بودجه در سال ۹۴ بر سال دوم برنامه پنج ساله شهرداری است گفت: تکمیل خطوط باقیمانده مترو مانند خط ۳ ۶ و ۷ از دغدغه های اصلی شوراست.

وی از دولت درخواست کرد بدهی های خود را در حوزه حمل و نقل به شهرداری بدهد تا با توسعه حمل و نقل عمومی شاهد کاهش آلودگی هوا و افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی باشیم.

تقی پور در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورا نسبت به عدم تخصیص اعتبار به پروژه های عمرانی انتقاد دارند گفت: براساس گزارش های کمیسیون بودجه تاکنون نه، دوازدهم اعتبارات پروژه ها تخصیص یافته و هیچگونه کم کاری به دلیل عدم تخصیص اعتبار قابل قبول نیست.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false