×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
معاون نهضت سوادآموزی کشور:بی سوادی بیشترین آسیب را به جامعه وارد کرد

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: بی سوادی بجا مانده از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از انقلاب بیشترین آسیب را به جامعه ما وارد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از ایرنا، محمد مهدی زاده روزچهارشنبه درآیین تجلیل از تلاشگران عرصه سوادآموزی استان بوشهر، اظهارکرد: هم اینک ۱۰ میلیون نفر درکشور بی سواد هستند که این باعث می شود تا این قشر ادعاهای برخی گروه ها و جناح های سیاسی را زودتر باور کنند.

وی با تاکید براینکه برای بی سوادی مردم هزینه های بالایی پرداخت می کنیم، ادامه داد: براساس آخرین آمار کمیته امداد امام خمینی (ره) ۵۴۰هزار خانواده بی سواد در کشور به ثبت رسیده است که ۵۱۲ هزار خانوار آنها دارای سرپرست بی سواد هستند.

مهدی زاده گفت: بی سوادی و فقر همزاد هم هستند و برای برون رفت از این موضوع همه دستگاه های اجرایی باید در کنار هم تلاش کنند.

وی اظهارکرد: براساس اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال کشور سال گذشته ۶۴۲ هزار کودک بین ۶ تا ۱۱ سال در کشور به مدرسه نرفته اند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور اضافه کرد: از این شمار کودک ترک تحصیل کرده ۷۲ درصد پدریا مادر و یا هر دو والدین آنها بی سواد هستند.

مهدی زاده بیان کرد: اگر امروز بازمانده از تحصیل و یا افراد ترک تحصیل کرده داشته باشیم اینها فردا فرزندان بی سواد تولید خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: استان بوشهر در زمینه جمع آوری بانک اطلاعاتی سواد آموزی پیشگام بوده و اولین استانی است که اطلس بی سوادی را آماده کرد.

مهدی زاده با بیان اینکه در استان بوشهر هفت هزار اولیای بیسواد وجود دارد افزود: در دو سال گذشته تصمیم گیری هایی که توسط مسوولان این استان صورت گرفت سعی در ریشه کن کردن بیسوادی دراین استان داشت.

وی یادآورشد: انتظار می رود همه دستگاه های اجرایی که می توانند در امر سواد آموزی در استان موثر باشند در این زمینه کمک کنند تا ریشه کنی بیسوادی شتاب گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: عملکرد آموزش و پرورش درزمینه اجتماعی بسیار ضعیف بوده است.

اصغر حصیری اظهارکرد: اگر درآموزش و پرورش سرمایه گذاری شود هزینه دستگاه های دیگر پایین خواهد آمد.

وی اضافه کرد: دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش مصرفی است که باید عوض شده و آن را به عنوان یک سرمایه تلقی کنند.

در این آیین از تلاشگران عرصه سواد آموزی استان بوشهر تقدیر شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false