×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سوژه ارسالی خوانندگان/ ویزیت در زادگاه؛ نگرشی نو در عرصه پزشکی دشتستان+ عکس

اقدام برخی پزشکان برای ویزیت رایگان همشهریان های خود در دشتستان می رود تا نگرشی نو در عرصه خدمات درمانی این شهرستان مبدل شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،

  • علی توسلی

اقدام برخی پزشکان برای ویزیت رایگان همشهریان های خود در دشتستان می رود تا نگرشی نو در عرصه خدمات درمانی این شهرستان مبدل شود.

 نخستین بار و در آبان ماه سالجاری یکی از پزشکان فوق تخصص گوارش و کبد طی ۵ نوبت به معالجه بیماران بخش شبانکاره اقدام نمود.

دکتر فتح اله دهقانی که یکی از پنج فوق تخصص گوارش و کبد استان می باشد، در حرکتی خداپسندانه و بنا بر آنچه که ادای دین به زادگاه خود تلقی می شود، با همکاری مرکز بهداشت و درمان شهید خان عزیزی در روزهای پنج شنبه بیماران را بصورت رایگان ویزیت نمود.
 

استقبال شهروندان شبانکاره ای از اقدام انسان دوستانه این پزشک چشمگیر بود و باعث شد تا در اغلب جلسات بدلیل وجود درخواست های مازاد بر نوبت های داده شده، وی وقت بیشتری را برای بیماران اختصاص دهد.

اما حضور این پزشک شبانکاره ای در زادگاهش علاوه بر حذف هزینه دسترسی آسان تر به یک متخصص و حذف هزینه ویزیت اولیه، باعث شده در اندک زمانی به الگویی برای دیگر پزشکان این سامان مبدل شود تا آنها نیز در اقدامی مشابه به ویزیت همشهریان خود اقدام نمایند.

از آن جمله می توان به ویزیت رایگان یک روزه پزشکان متخصص شهر وحدتیه از توابع بخش سعدآباد در آذرماه سالجاری و نیز ویزیت دکتر محمدرضا دهقانفرد، جراح و متخصص ارتوپدی در زادگاه خود روستای چهاربرج از توابع بخش آبپخش طی هفته گذشته اشاره نمود؛ ضمن اینکه خبر می رسد این نگرش نو در میان برخی دیگر از پزشکان این دیار جان گرفته است.
 

البته انتظار می رود برنامه ریزان نظام سلامت به گونه ای عمل کنند که سطح دسترسی به خدمات پزشکی برای عموم در شرایطی عادلانه و با کمترین هزینه فراهم شود، مشابه حرکتی که دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت آغاز کرده و با وجود برخی نقایص، منجر به کاهش هزینه پرداختی مردم در بیمارستان های دولتی و رفع مشکلات در زمینه خرید دارو و کالاهای پزشکی شده است.

با این حال، تا آن زمان باید حرکت هایی از این دست را ستود و ترویج کرد تا در قالب چنین طرح های خودجوشی، سرکشی پزشکان متخصص و فوق تخصص به مناطق محروم توسعه یابد.

بدون شک تشخیص بیماری قبل از حاد شدن علایم آن، نقش مهمی در درمان افراد دارد و دسترسی رایگان و آسانتر مردم به پزشکان منجر به تسریع در روند درمانی مناطقی می شود که حتی مرکز شهرستان نیز از حضور چنین پزشکانی محروم مانده است.

امید که چنین حرکت هایی مستمر باشد…

خلیج فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false