×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مرز بین فتنه گر و غیرفتنه گر، برائت از فتنه گر است

حجت الاسلام محمدی گفت: مرز بین فتنه گر و غیرفتنه گر، برائت از فتنه گر است، حال هرچه و هرکس که می خواهد باشد و کسی که حب فتنه گران را در دل دارد، کارش را قبول دارد و به دنبال دوستی و محبت آنان است، خود او هم فتنه گر است.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه کاکی در گفتگو با منبری ها گفت: فتنه ۸۸خروجی تدابیری ۱۰ساله از سوی دشمنان خارجی و ایادی داخلی آن ها بود و از مساله کوی دانشگاه در سال ۷۸ مقدمات آن آغاز شده بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری دائما می گویند ریشه فتنه باید خشکانده می شد، بنابراین اگر درسال ۷۸ برخورد جدی صورت می گرفت و ریشه فتنه کنده می شد، کار به اینجا نمی رسید و البته که این جریان ادامه دارد.

امام جمعه کاکی اظهار داشت: تا به سال ۸۸ خیلی راحت روی قضیه فتنه بحث می شد، درحالی که ابعاد این جنایت خیلی زیاد است و همگان شاهد هستند که بعد از فتنه تحریم ها شدیدتر و دشمنی دشمنان بیشتر شد، چون سناریویی طراحی کرده بودند که با بصیرت مردم ایران و درایت ولی فقیه این سناریو مفتضحانه شکست خورد.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: امروز خیلی ها درصدد تطهیر توبه نکرده ها هستند و به ما را به دامن زدن به قضیه فتنه متهم می کنند، درحالی که این کارها دامن زدن نیست بلکه انتقال تجربیات و تاریخ به نسل آینده است و دهه بصیرت فرصتی برای بازخوانی جریان فتنه و درس گرفتن از آن است.

وی عنوان کرد: با توجه شود که در دانشگاه ها و مدارس و محافل این مسائل تبیین شود و به پرسش ها جواب داده شود و مسائلی را که دشمن در ماهواره به نفع سران فتنه پررنگ کرده است را پاسخ دهیم.

حجت الاسلام محمدی گفت: دشمن با فتنه۸۸ عملا گزینه نظامی را کنار زد و ملت هم با بصیرت خود در ۹ دی و تبعیت محض از ولی فقیه جوابی دندان شکن به دشمن داد.

امام جمعه کاکی در ادامه بیان داشت: دشمن درصدد است چنین القا کند که مردم به خاطر محرم به صحنه آمدند، بنابراین باید توجه داشت که ۹دی را نباید صرفا به سمت قضیه عاشورا برد، چراکه مردم صرفا به خاطر محرم به صحنه نیامدند، بلکه ولایت فقیه، و نظام و انقلاب و همه چیز ما همان عاشورا است.

وی تاکید کرد: بسیج، رسانه، صداوسیما و مسئولین باید بر لفظ امام خامنه ای تاکید داشته باشند و این را نهادینه کنند و کاری کنند که تعبیر امام خامنه ای ملکه ذهن کودکان و جوانان و مردم ما شود؛ چرا که این حیله دشمن است که مقام معظم رهبری را فقط منحصر به مردم ایران بداند ولی درواقع امام امت، فراتر از امت اسلامی است درحالی که مقام معظم رهبری فقط به کشور ایران منحصر می شود و ما بایستی مراقب مکر دشمن باشیم.

حجت الاسلام محمدی در خصوص رمز ماندگاری ۹دی گفت: در سال ۸۸ مردم وضعیت درون نظام را رصد می کردند و ایمان داشتند که امام خامنه ای این مساله را حل می کنند و از طرفی مساله فتنه به خوبی برای خود مردم جا افتاد و رهبر معظم انقلاب هم به مردم ایمان داشتند و در روز ۹دی ملت بیدار، بصیرت و هوشیاری خود را به همگان اثبات کرد.

 وی ادامه داد: گاهی آنقدر مسائل سیاسی پیچیده است که مردم به راحتی آن را درک نمی کنند، اما در فتنه ۸۸ مردم خودشان همه چیز را فهمیدند ودریافتند که  کسانی که با بدنه حاکمیت درگیر شدند، درواقع دین و ارزش های دینی و اعتقادی را نشانه گرفته اند؛ پس مردم آگاهانه ثابت کردند که خیلی جلو هستند.

امام جمعه شهرکاکی اظهار داشت: اصل اساسی ۹ دی ایمان مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی درخصوص رابطه اصلاح طلبان با سران فتنه گفت: ما احزاب را قبول داریم و هرکس که به دنبال استحاله این مساله است را به حق می دانیم، اما مرز بین فتنه گر و غیرفتنه گر، برائت از فتنه گر است، حال هرچه و هرکس که می خواهد باشد و کسی که حب فتنه گران را در دل دارد، کارش را قبول دارد و به دنبال دوستی و محبت آنان است، خود هم فتنه گر است.

حجت الاسلام محمدی بااشاره به محکامه سران فتنه بیان داشت: این که چرا نظام سران فتنه را اعدام نمی کند، مثل آن سوالی است که برخی تا قبل از ۹ دی ۸۸ در خصوص فتنه می گفتند چرا رهبر حرفی نمی زند و اقدامی مستقیم نمی کند، بنابراین باید گفت که مصالح بالاتری در نظام دیده می شود و مسائل مهم تری پشت قضیه است که باید این ها بمانند و خیلی مسائل پشت پرده برای مردم روشن تر شود.

امام جمعه کاکی یادآور شد: بیانات مکرر امام خامنه ای در مورد فتنه ها تاکید به بصیر بودن و درمیدان بودن مردم دارد، چرا که فتنه ها خاموش شدنی نیست و مردم باید اکنون هم آگاه و بیدار باشند.

"سپاس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false