×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حرکت اداره ارشاد بر روی لبه تیــــغ

ابعاد تازه تری از برخی تلاشهای مشکوک در بوشهر، جهت کم رنگ تر شدن حماسه مردمی ۹ دی در ایام منتهی به سالروز بزرگداشت این روز، نمایان کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از"بوشهر ۲۴" پیش از این از رزرو و در واقع اشغال سالن همایش ۹ دی، در یک شب مانده به یوم الله ۹ دی جهت برگزاری مراسمی کاملا بی ربطِ با این ایام و حتی بی ارتباط با فضای تاریخی، فرهنگی و بومی استان بوشهر خبر داده بود.

ظاهرا این مراسم با محوریت بزرگداشت حافظ شیرازی قرار است، شبِ ۸ دی برگزار شود، موضوعی که نه مناسبت تاریخی و نه مناسبت دیگری داشته و به نظر می رسد تلاشی در جهت اشغال سالن همایش ۹ دی و کم رنگ کردن این حماسه مردمی باشد.

مراسمی که می شود در زمان دیگری و در مکان دیگری برگزار شود، اما چگونه است که زمان برگزاری این مراسم یک شب مانده به سالروز حماسه ۹ دی، و مکان برگزاری هم سالن همایش ۹ دی است؟

بنا به اخبار رسیده قرار است مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در شب ۸ دی در بوشهر برگزار شود، بدیهی و طبیعی است که این مراسم باید در مکانی که مزین به نام حماسه ۹ دی است برگزار شود، اما اینکه این سالن در این شب در اختیار گروه دیگری جهت برگزاری مراسمی ایضایی قرار گرفته، جای شک و شبهه فراوان دارد.

سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که چرا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر و شخص ماحوزی مدیر کلِ این اداره با علم به نزدیکی ایام حماسه ۹ دی، این سالن را در اختیار برگزاری مراسمی کاملا بی ربط با این ایام قرار داده است؟

پیگیری های خبرنگار بوشهر ۲۴، به اینجا ختم شد که ظاهرا اداره ارشاد بوشهر این سالن را یک هفته پیش به بخش خصوص واگذار کرده است. این که یک سالن دولتی چگونه و با چه ساز و کاری به بخش خصوصی واگذار شده است، خود جای سوالات فراوانی دارد که مجال بررسی آن نیست.

ظاهرا از مدیر کل ارشاد درخواست شده که با لغو مراسم بزرگداشت حافظ و انتقال آن به مکان دیگر، فضا را جهت برگزاری هرچه باشکوه تر حماسه ۹ دی در سالنی که مزیّن به نام این حماسه عظیم و مردمی است، فراهم کند. اما وی در مقابل این درخواست به این بهانه که این سالن به بخش خصوصی واگذار شده، مقاومت کرده است.

البته پیگیری های خبرنگار " بوشهر ۲۴ " به اینجا رسیده که ظاهرا سالن همایش ۹ دی، قبل از واگذاری به بخش خصوصی جهت برگزاری مراسم حافظ در نظر گرفته شده است.

پیگیری های خبرنگار " بوشهر ۲۴ " ، نشان می دهد که نزدیک به یک هفته است که مدیر کل ارشاد پاسخی شفاف به درخواست برگزاری مراسم حماسه ۹ دی در سالن همایش ۹ دی نمی دهد و پیگیری ها جهت برگزاری این مراسم در شب ۹ دی، به جایی نرسیده است.

گفتنی است، مقام معظم رهبری بارها فتنه را خط قرمز نظام معرفی کرده و با تأکید فراوان بر فتنه از ضرورتِ زنده نگه داشتن حماسه مردمی ۹ دی گفته اند. این که مسئولان امر و متولیان امر فرهنگ در بوشهر که بایستی خود پیشتاز برگزاری با شکوه بزرگداشت حماسه ۹ دی باشند، تبدیل به مانعی بر سر بزرگداشت این حماسه شده اند، مسئله ایست که از چشم مردم بوشهر دور نخواهد ماند.

بنظر می رسد با گذشته بیش از ۵ سال از فتنه ۸۸، هنوز جریاناتی با حال و هوای حمایت از فتنه گران و بایکوت کردن حماسه مردمی ۹ دی تنفس می کنند. بدیهی است مردمی که پرونده سران فتنه را در ۹ دی پیچیدند، به جریانات فعلی هم اگر بخواهند همان راه را بروند، پاسخی درخور خواهند داد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false