×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۹ دی جریانات سیاسی را تا ابد ملتزم به قانون کرد

رئیس سابق سازمان صدا و سیما گفت: مهمترین دساور جریان نهم دی ماه ملتزم کردن چهره های سیاسی و بسیار از خواص به رعایت قانون بود که ثمره آن را در برگزاری قانون مدارانه و شیرین انتخابات سال ۹۲ دیدیم.

به گزارش "چغادک نیوز"،

به نقل از مرصاد عزت الله ضرغامی گفت: جریان ۹ دی و مردمی که آن روز در سراسر ایران صحنه را در برابر چشم همه دنیا عوض کردند در واقع یک التزام مردمی برای بسیاری از خواص در راستای حرکت در مسیر مشخص به وجود آورد.

ضرغامی ادامه داد: در واقع نهم دی ماه بسیاری از سیاسیون و خواص را ملتزم به رعایت قانون و چارچوب نظام کرد. قانون مداری را نهادینه کرد و به فضای سیاسی کشور یک بلوغ هدیه کرد.

وی افزود: ثمره این را هم در انتخابات سال ۹۲ دیدیم. پایبندی به قانون و ادبیات قانون مدارانه در میان کاندیداها آن هم در شرایطی که انتخابات ۸۸ توسط یک برنامه ریزی دقیق به فتنه و قانون شکنی کشیده شده بود، دستاورد مهم نهم دی ماه و آن حضور باشکوه است.

توفیق با کسی است که با خروش مردمی ۹ دی همراه شده باشد

رئیس سابق سازمان صدا و سیما ادامه داد: امروز هم هر جریان، هر شخص و هر گروهی که می خواهد از جریان حرکت ملت حذف نشود و جا نماند باید با خواست و اراده مردم در نهم دی ماه همراه شود. هر کس توفیق این موضوع را داشته باشد در واقع سعات و ماندگاری و جاودانگی را برای خود تضمین کرده و در غیر این صورت به انحراف خواهد رفت.

حوادث ۱۶ آذر امسال باید در آینده مدیریت شود

وی در پاسخ به این سوال که با برنامه ریزی برای لغو بسیاری از سخنرانی ها در روز ۱۶ آذر برخی معتقد هستند که فتنه جدیدی در حال شکل گیری است گفت: آن روزی که بنده و آقای صفار در دانشگاه سخنرانی داشتیم اتفاق خاصی نیفتاد.

ضرغامی گفت: این لغو سخنرانی و برخی سر و صداهای جزئی که ایجاد شد گمان نمی کنم که اهمیتی داشته و نگرانی به دنبال داشته باشدموضوعی بود که گذشت و بعید می دانم مسئولین مربوطه اجازه بدهند دوباره چنین فضایی به وجود بیاید.

۹ دی دولتی نیست

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مرصاد مبنی اینکه برخی معتقدند دولت اهتمامی برای برگزاری مناسب برنامه های نهم دی ماه ندارد، گفت: اصلا ۹ دی ربطی به دولت ها ندارد. همان روز یهم که خلق شد ارتباطی به دولت نداشت، ۹ دی یک حرکت خودجوش مردمی مثل ۱۳ آبان است که در واقع انقلاب دیگری را رقم زد. بنابر این همانطور که گفتم اگر کسی با این ریا همراه شد جاودانه می شود اما اگر بایستد نشانی از او نخواهد ماند.

ضرغامی تصریح کرد: مردم با کنار هم قرار دادن وقایعی که از انتخابات ۸۸ به این سمت افتاد به خوبی پازل دشمن را فهمیدند و درک کردند. کنار هم گذاشتند حضور برخی از مردم دلسوز را در دفاع از انقلاب و همچنین حضور برخی هتاکانی که به همه مقدسان بی حرمتی می کردند و بالاخره تصمیم گرفتند که وارد میدان شوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم به خوبی دیدند که برنامه ریزی فتنه در خارج از کشور فعال است و سران فتنه تبدیل به محور و مرکز ثقلی برای پیاده شدن این نقشه شده اند بنابراین روزی که در خیابان آمدند با شعار های خود همه فضا را روشن کرده و نشان دادند مردم هنوز در مسیر دفاع از نظام و انقلاب قرار دارند.

ریشه فتنه در خارج و محور داخلی آن موسوی بود

ضرغامی ریشه فتنه را در خارج، سران فتنه را محور اجرای توطئه ها و موسوی را رأس فتنه در میان سران فتنه عنوان کرد.

وی ادامه داد: امروز آقای موسوی و سران فتنه می دانند و برای آنها روشن شده است که بسیاری از توطئه ها در روزهای فتنه از خارج از کشور هدایت می  شد. الان که آگاهند به این موضوع و حرفی از آنها شنیده نمی شود دیگر تردیدی در فتنه گری و جرم آنها نیست.

ضرغامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: چیزی که باید در این مسیر از آن غافل نشد، رهبری دلسوزانه ای بود که حتی تا آخرین لحظات با سعه صدر و البته تیزبینی شرایط را مدیریت می کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false