×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
میرداماد: عزای امام حسین خواستگاه سیاسی نیست/بدعت ها و خرافه ها هیچ جایگاهی ندارند

سیدمهدی میرداماد گفت:عزای امام حسین(ع)خواستگاه سیاسی نیست و هیئت ها باید خالی ازجناح بندی های سیاسی باشند واین بدعت ها و خرافه ها هیچ جایگاهی ندارند و طرفدارانی که به آنها دامن می زنند بعدها خودشان به بن بست خواهند رسید.

سیدمهدی میرداماد درحاشیه مراسم سیاهپو هشان واستقبال ازمحرم درچغادک طی گفتگو با "چغادک نیوز"، پیرامون تفکرات و موضوعات انحرافی درعزاداریها گفت:عزای امام حسین خواستگاه سیاسی نیست وبرای اغراض سیاسی این گونه به ما توصیه شده است که به مردم در طول روز بوسیله رسانه ها فعالیت های سیاسی منتقل می شود و دیگر نیازی به بیان آن در مراسمات عزاداری نیست.

http://8pic.ir/images/0saj8venhy3kv42hbqw5.jpg

وی اضافه کرد: آن چیزی که مهم است این است که هیئت امام حسین(ع) باید خالی ازجناح بندی های سیاسی باشد و یک هیئت باید مثل خود حضرت پر باشد و ما باید بر اصول و مبانی خودمان که اصل نظام و ولایت فقیه و آرمانهای امام و شهداست استوار باشیم.

این مداح اهل بیت درجواب خبرنگارچغادک نیوزدرخصوص وجود مسائلی همچون قمه زنی ، لطمه زنی و….درعزادریها بیان داشت: اینها وهن اهل بیت است و خرافاتی که باعث وهن می شود در دین، شریعت و احادیث ما وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:  این به بدعت ها و خرافه ها هیچ گونه جایگاهی ندارد و طرفدارانی که به آنها دامن می زنند بعدها خودشان به بن بست خواهند رسید.

میرداماد تصریح کرد: عزاداری سنتی که همه ساله پدران ما داشته اند مهمترین عامل آن اخلاص بوده است و به همین خاطر می باشد که این مراسمات ماندگارشده است.

سید مهدی میرداماد پیرامون حضور همیشگی خود در چغادک اظهار داشت: بنده ۲۰ سال است که مداحی می کنم و ۸ سال متوالی است که به دعوت صفرخضری مسئول حسینیه خدیجه کبری (س) و مهدیه ابوالفضل (ع) چغادک که ازدوستان نزدیک بنده می باشد درمراسم سیاهپوشان چغادک شرکت می کنم.

 

http://8pic.ir/images/07ffjusskkjf8pq2fchy.jpg

وی بیان داشت:  دلیل حضوربنده فضای مناسب جلسه و اخلاص مردم پرشور و عطشی است که درچغادک وجود دارد و اهمیتی که مردم به بحث عزاداری می دهند یکی ازمهمترین دلایل حضوربنده دراین شهراست و به نظرمن شهرعاشورایی چغادک مردمی دارد که نسبت به برگزاری مراسمات سید الشهداءمتعهد می باشند.

وی با اشاره به ابعاد مهم عزاداریها گفت: یکی ازاین ابعاد شورحماسه است که دراین منطقه وجود دارد و من فکرمی کنم مردم جنوب بخصوص استان بوشهریکی ازمرسوم ترین و سنتی ترین جلسات عزاداری را برگزارمی کنند و تا الان هم پرشوربوده است واین امر سبب استقبال دیگراستانها به عزاداری آنها شده است که نشان ازاخلاص این مردم است.

 

http://8pic.ir/images/55vbf1nt6zutfs9z8v2r.jpg

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false