×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برپایی ایستگاههای صلواتی در دهه ولایت و شناسنامه دارکردن آنها

امام جمعه چغادک گفت: امسال هم در دهه ولایت و هم در ماه محرم ایستگاههای صلواتی برپا می شود که در دهه ولایت باید در ایستگاههای صلواتی و موکب ها شادی حکم فرما شود و در ماه محرم نیز حزن و عزا باید باشد و طرح شناسنامه دار کردن ایستگاهها ی صلواتی نیز در این خصوص اجرا خواهد شد

 
 
 
 به گزارش "چغادک نیوز"، روز گذشته جلسه مسئولین هیات های مذهبی و موکب ها با امام جمعه چغادک در دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد.

 

در این جلسه امام جمعه چغادک با تحصین و تشکر از هیات ها و موکب ها در خصوص برگزاری مراسمات باشکوه ، ایستگاههای صلواتی و همچنین انجام پیاده روی بزرگ کربلا گفت: شما عزیزان حرکت بسیار بزرگی را انجام دادید و به همین خاطر اسم عاشورائیان برای چغادک انتخاب شد این اسم سلیقه ای نیست و یک تحول است و این اسم بدون اینکه یک پشتوانه ای داشته باشد قطعا شکل نمی گیرد .

حجت الاسلام سید مجید موسوی اضافه کرد: کار بزرگ شما در بحث ایستگاههای صلواتی در شهر چغادک مورد تحصین همگان قرار گرفت و باعث شد در استان و در دیگر مناطق نیز از این موضوع تقلید شود و اما این کار یک سری ایرادات داشت که باید مرتفع شود.

وی با اعلام این خبر که ایستگاه های صلواتی هم در دهه ولایت و هم در ماه محرم برپا می شود گفت: در دهه ولایت باید در ایستگاههای صلواتی و موکب ها شادی حکم فرما شود و در ماه محرم نیز حزن و عزا باید باشد و در دهه ولایت طوری باید برنامه ریزی شود که برنامه های ویژه ای مثل برگزاری مسابقه و…و شاد ترین برنامه ها اجرا شود تا باعث حفظ نشاط جامعه  و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان شود .

امام جمعه چغادک با اشاره به ایرادات طرح ایستگاههای صلواتی بیان داشت: یک اساسنامه و قوانینی در این خصوص تعیین خواهد شد و با هماهنگی شهرداری مشخص خواهد شد که این ایستگاهها در کجا نصب شود، چه نوع مداحی پخش شود و طوری برنامه ریزی خواهد شد که کسی در آنجا نتواند سوء استفاده کند و اعمال خلاف شرع انجام دهد.

امام جمعه چغادک با تاکید بر شناسنامه دار کردن ایستگاهها در سطح شهرگفت: این طرح امسال اجرا می شود و باید مسئولین و افراد خادم در ایستگاهها مشخص شود که می بایست هر ایستگاه جهت صدور کارت، مدارک لازم را به دفتر امام جمعه تحویل دهد و مجوز و کارت شناسایی را اخذ نماید.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: موقع نماز می بایست موکب ها و ایستگاههای صلواتی به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه تعطیل شود و ساعت های فعالیت آنها نباید در ساعت استراحت مردم باشد و جلوگیری از اختلاط زن و مرد در مراسم و سد معبر و بسته شدن راه مردم نیز باید حتما در دستور کار آنها قرار گیرد.

 

 

نظرات

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false