×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
برگزاری جشن غنچه ها درمدرسه انتظار چغادک+تصویر

جشن غنچه ها در پیش دبستانی اتظار چغادک با حضور اولیاء و سخنرانی عضو شورای شهر چغادک برگزار شد

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از امور فرهنگی پیش دبستانی انتظار (گل های امید ): جشن غنچه ها درپیش دبستانی انتظار پنجم مهرماه با حضور اولیاء و با سخنرانی عضو شورای اسلامی شهر چغادک برگزارشد

در ابتدا این مراسم تلاوت قرآن توسط  یکی ازنونهالان به نام فاطمه نساء احمدی قرائت شد

در ادامه مدیرمرکز پیش دبستانی انتظار شروع سال تحصیلی جدید را به عنچه های عزیز ،اولیا محترم ومنتخب مردم شهرجناب اقای حیدری وغائبین در این جلسه تبریک گفت و برای همه عزیران ،  معلمان و همشهریان ، توفیق ، سلامتی و سالی سرشار از دانایی و فرهیختگی را برای آنها آرزو نمود.

وی بیان داشت: مهر از راه رسید تا جویندگان علم برای رسیدن به سرانجامی پرثمر به کوی و برزن شهر رنگی دیگر بخشند و با همتی صد چندان در سنگر علم دانش ضمن حفظ و حراست از دستاوردهای مجاهدان ۸ سال دفاع مقدس که با حضور دوشهید گمنام در این شهر که روزهای گرامیداشت آن با بهار دانایی همراه شده است, برایمان فردائی بسازند سعادت ساز و سعادتمند.

عضو شورای اسلامی شهر چغادک در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس وآغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدواریم بتوانیم  با شاداب سازی بیش از پیش فضای مدارس و امید به آینده  در راستای علم آموزی ، تزکیه و تعلیم حرکت کنیم

 

غلامرضا حیدری در رابطه با نقش مدرسه درتربیت کودکان گفت:  بعد از خانه، مدرسه محلی است که بچه‌ها در آن بیشترین ساعت را حضور دارند و بنابراین معلمان و هم‌سن و‌سالان نقش مهمی در زندگی آنها دارند. در نتیجه شما نباید از مدرسه فرزندتان فاصله بگیرید و باید خود را درگیر مسائل مربوط به آنها کنید. مهم حضور یکی از شماست که این نشان‌ دهنده حساسیت شما روی تربیت و رشد فرزندتان است که بسیار تاثیر گزار است.

وی به  ورود کودکان ودانش آموزان به دنیای مجازی اشاره کرد و در این رابطه بیان داشت : دانش آموزان از سنین پایین استفاده از کامپیوتر را آغاز می‌کنند زمانی که وارد مدرسه می‌شوند، برای برقراری ارتباط با دوستان و انجام تکالیف مدرسه، از کامپیوتر استفاده می‌کنند.

حیدری افزود: اینترنت به راحتی می‌تواند برای کودکتان خطرناک شود. شبکه‌های اجتماعی راهی برای برقراری ارتباط میان غریبه‌ها با کودکتان است.اگر شما برای استفاده کودکتان از اینترنت قانون بگذارید و نظارت کافی داشته باشید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهرتصریح کرد: استفاده از سیستم های کامپیوتری، نگرانی هایی را برای والدین به همراه دارد به خصوص زمانیکه صحبت از اینترنت می شود این نگرانی ها چند برابر می شود و استفاده نادرست فرزندان از برنامه ها و اینترنت آسیب های جدی را برای آنها به همراه دارد که در همین راستا والدین برای حفاظت و کنترل فرزندان خود می توانند  از راهکارهایی مفید مانع از واردشدن آسیب از سوی خطراتی که این دنیا فرزندان ما را تهدید می‌کند، شد.

ودر پایان امور فرهنگی مرکز انتظارگفت: اگر ما می خواهیم کودکانمان را متعهد بار بیاوریم واحساس شخصیت آنها را تکریم نمایم سزاوار است که در مراسماتی که به نام آنها برگزار می شود ودعوت نیز شده ,بایستی حضور داشته باشیم زیرا این عمل آنها را خوشحال ومتعهد ومسول بار خواهد آورد .

وی ادامه داد:  اگر کودک از ابتدا احساس کند که در این محیط اجتماعی کوچک وجامعه احترام افراد محفوظ است، توهین و تحقیر و جسارت در کار نیست، بزرگ تر به کوچکتر و کوچکتر به بزرگتر احترام می گذارد. کم کم علاوه بر این که اهمیت احترام گذاری را درک می کند، خود به خود انسانی محترم و با شخصیت نیز بار خواهد آمد.

وی افزود: کودکان، گوهرانى هستند نفیس که در صدف خانواده,مسولین وروسای یک شهر  رشد مى کند و در سایه تربیت و تاءدیب قیمتى مى شود.مابزرگترها، هر چه بیشتر در تربیت فرزند بکوشیم و سرمایه گذارى مادى و معنوى کنیم و بیش از پول ، وقت صرف کنیم و حوصله به خرج دهیم، ثمره آن به خودمان بر مى گردد و از محصول شیرین این بوستان بهره مند مى شویم.

وی اظهار داشت:  یکی از مهم ترین وظایف مامسولین شهر در قبال فرزندان این شهر، تکریم شخصیّتی آن ها است. تکریم شخصیّت مهم ­ترین عاملی است که موجب دوری فرزندان ما از هر گونه پستی و تن ­دادن به گناه و معصیّت می شود.

وی تصریح کرد: وقتی فرزندان ما احساس ارزشمندی و کرامت نفس پیدا کردند، در جاده ­ای قرار گرفته­ اند که به تدریج خود را در قلّه ­ای از شخصیّت خواهند دید و از آن جایگاه بالا به خود و دنیا می نگرند. آن ها واقعیّت دنیا را که از پستی و حقارت گرفته شده خواهند دید و شخصیّت و کرامت خود را که عطیّه ای الهی است  به جلوه های زودگذر و پوچ دنیا نخواهند فروخت.چنین شخصی خود را بالاتر و بزرگتر از آن می ­بیند که دل به دنیای فانی ببندند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل به تدریج حبّ دنیا که منشأ تمام خطاها است از وجودشان بیرون خواهد رفت و شیفته­ ی فضائل اخلاقی و کرامات معنوی خواهند شداما اگر فرزندان ما کرامت نفس و احساس ارزشمندی خود رابوسیله بزرگی بینی ما بزرگترها وعدم توجه ما نسبت به آنان  از دست بدهند با دنیا که از ریشه«دُنُوّ» و پستی است هم آغوش شده و به تدریج، آمادگی پذیرش هرگونه پستی و بی شخصییتی را به دست خواهند آورد.

جهت دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی تصویر کلیک کنید

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false