×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چوب ندانم کاری مسئولین بر سر مردم شهر چغادک

عدم وجود برنامه بلندمدت برای چغادک، سبب بروز مشکلات و اختلافات زیادی در شهر شده است که در نهایت ضربه اصلی به شهروندان وارد می شود. بهتر است شورا به وظیفه شرعی و قانونی خود برای کمک به بهبود مدیریت شهر جامه ی عمل بپوشاند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  "سپاس"  نزدیکترین منطقه به مرکز استان بوشهر، شهر چغادک با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزارنفر است که یکی از شهرهای رو به رشد استان بوده و ظرفیت بالایی را در پذیرش جمعیت از سایر نقاط استان داراست.

 

شهردار با توجه به ظرفیت های شهری چغادک، با مدیریت مناسب می تواند انتظارات مردم را در زمینه پاکیزگی شهر، فراهم سازی زیرساخت ها جهت ساخت پارک و فضای سبز و بهبود عمران شهری برآورده سازد.

با تلاش و هم دلی مسئولین می توان سطح فرهنگ و رفاه و معیشت مردم را چغادک افزایش داد و بدیهی است که این مهم در آینده می تواند از تمرکز جمعیت در مرکز استان بوشهر بکاهد.

با توجه به این که اعضای شورای شهر چغادک افرادی با تجربه در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی هستند، سطح انتظارات مردم از عملکرد شورا در بهبود مسائل شهری نیز افزایش می یابد.

شهردارانی که در این چندساله شهر چغادک را مدیریت کرده اند با وجود تلاش های بسیار نتوانسته اند خواسته های مردم را برطرف نمایند زیرا این شهر با فرهنگی خاص و مشکلاتی خاص تر، مدیریتی جهادی می طلبد.

بی شک هر شهرداری نمی تواند مشکلات چغادک را برطرف کند اگر چه ممکن است افراد منتخب در نقاط دیگر استان بتوانند مفید به فایده باشند.

چغادک، یک روستای پرجمعیت نامنظم بود که به دلیل افزایش جمعیت به شهر تبدیل شد و به این دلیل که بنیان های شهری استوار، مانند میدان ها، خیابان ها و کوچه های مناسب ندارد، نیازمند آن است که توجه ویژه ای از مرکز استان به آن معطوف شود.

در سالیان طولانی کمترین توجه از سوی مدیریت شهری به این شهر صورت گرفته و برای تبدیل این روستای بزرگ به یک شهر منظم، هیچ تلاشی برای تهیه یک برنامه جامع انجام نشده است.

هم اکنون شهردار جدید نیز روال گذشتگان را دنبال می کند و به جای پی ریزی جهت تبدیل چغادک به یک شهر استاندارد، فقط به مدیریت این روستای کژدار و مریض می پردازد.

عدم وجود برنامه بلندمدت برای چغادک، سبب بروز مشکلات و اختلافات زیادی در شهر شده است که در نهایت ضربه اصلی به شهروندان وارد می شود.

همه این دلایل دست به دست هم می دهد تا این شهر در وضعیت فعلی بماند و انتظار می رود که اعضای شورای شهر به وظیفه شرعی و قانونی خود جهت کمک به بهبود مدیریت شهر، جامه ی عمل بپوشانند و در زمینه نظارت بر انجام وظایف شهردار دقت کافی داشته باشند.

ارائه گزارش شورا و شهردار در آستانه یک سالگی عمرشان به مردم و در جریان قرار دادن آنان از فعالیت های خود، جزء حقوق غیر قابل انکار مردم چغادک است. از سوی دیگر نماینده دولت تدبیر و امید نیز موظف است ضمن احترام به اختیارات شورا، بستر لازم را برای ایجاد هماهنگی بین ارگان ها و ادارات مختلف ایجاد کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false