×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه های منتخبین شورای اسلامی شهر چغادک

منتخبین شورای اسلامی شهر چغادک در ۱۰ بند برنامه های خود را درچهارمین دوره شورای اسلامی شهر چغادک ارائه دادند

به گزارش "چغادک نیوز"،برنامه های منتخبین شورای اسلامی شهر در هفته قبل توسط آقای حاج علی حسینی در مسجد امام جعفر صادق(ع) نیز ارائه شده است و جهت انعکاس بیشتر و بهتر  این برنامه ها به این پایگاه خبری ارسال شده است.

 

 

متن کلی این برنامه ها بدین شرح می باشد:

۱- بسته شکل گیری مشارکت داوطلبانه شهروندان در امور مختلف از جمله موارد مربوط به اداره مسائل فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی،رفاهی و ضرورت بهره گیری از توانمندی ها و ابتکارات و قابلیت های نهفته در میان اقشار گوناگون مردم:

اعضای جدید شورای اسلامی بسته شکل گیری مشارکت مردم در امورات ذکر شده را فراهم خواهد آورد تا مردم در این بستر حضور داشته باشند و از توانمندی ها، قابلیت ها و ابتکاراتشان بهره بگیریم و به نفع خود مردم و محیط زندگیشان استفاده کنیم.

۲- قاعده مند کردن تعامل مدیریت شهری با شهروندان :

مدیریت فعلی با مردم تعامل نداشته اعضای منتخبین تعامل بین مدیریت شهری و شهروندان را برقرار خواهد کرد و مدیریت شهری موظف است این تعامل را حفظ کند و به شهروند احترام قائل شود و تعامل بین مردم و مدیریت شهری جزو وظایف شورای اسلامی شهر است. اعضای جدید بر این امر تاکید دارند  واگر چنین نباشد مدیربت شهری در امورات شهری موفق نخواهند بود.

۳- تامین منافع و خواسته های شهروندان در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی های مدیریت شهری:

در این دوره ۶ ساله تصمیماتی اعمال شد که خواسته و منافع شهروندان در نظر گرفته نشد،مثلا در مورد بازار روز یا بازار دست فروشان اصلا" به خواسته ها و منافع شهروندان توجهی نکردن و در مورد بنای این بازار بدون هیچگونه نظر خواهی از شهروندان اقدام به ساخت پاساژ نموده اند که هیچ جایی از شهرستانهای استان چنین اقدامی صورت نداده اند و مبالغ هنگفتی از اعتبارات مردم هزینه نمودند و هیچگونه بهره وری از آن صورت نخواهد گرفت و اعضای جدید به فکر همکاری در این مورد هستند.در این مورد تخریب سیل بند وکشیدن خیابان امر واجبی نبود .

 

بهتر بود این اعتبار به مجزا سازی باند رفت و برگشت از خروجی شهر چغادک یعنی از میدان بقیه الله به گلزار شهدا هزینه می شد و هم نمای خروجی شهر را سامان پیدا میکرد و هم خواست شهروندان بود که متاسفانه این مدیریت علیه خواسته های مردم عمل کرد.در اواخر دور دوم شورای اسلامی شهر نامه ای به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد در جهت رفع مسائل و مشکلات و نیازهای زیر بنای شهر چغادک در مورد تقاضا قرار گرفت و ایشان به وزارت کشور تأکید و دستور دادن که مسائل و مشکلات مردم چغادک را مرتفع سازید.

موارد مورد تقاضا ۲۶ مورد بود که چند مورد از آن به شرح زیر میباشد :

۱: ضرورت مجزا سازی باند رفت و برگشت از خروجی شهر چغادک به گلزار شهدا

۲: ضرورت الحاق بخش شمالی بزرگ راه خلیج فارس با تعیین کاربری های موجود و متناسب در طرح جامع شهر که عمدتا" دارای کاربری صنعتی بوده لیکن درآمدهای حاصل ازآن به حسابهای مرکزی استان واریز می شود حال این بخش در محدوده شهر چغادک قرار دارد.

۳: درخواست استقرار نظام آموزشی پیش دانشگاهی و شعبه دانشگاه پیام نور.

۴: استقرار بخشداری به طور مستقل یکی از خواسته ای شهروندان است.

۵: تکمیل کانالهای دفع آبهای سطحی و ضرورت مطالعه و تامین اعتبارات در بخش غربی و توسعه لوله گذاری و هدایت آن به خارج از شهر و اجرای پروژه فاضلاب شهر چغادک به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر و ۱۵ کیلومتر خط انتقال به تصفیه خانه در غرب شهر چغادک به منظور پیشگیری از تخریب تاسیسات شهری با توجه به زه بالای آب شهر و بافت فرسوده خاک شهر چغادک.

۳: ضرورت مطالعه و جابجایی مسیر سیل آب و احداث خاک ریز جدید (سیل بند) در انتهای حلقه تعریف شده در طرح جامع و تفضیلی پس از تهیه طرح.

۷: تجهیز مرکز بهداشت شهر به آزمایشگاه اورژانس مکانیک تخصصی و ناوگان آمبولانسی.

۸: جلو گیری از مسدود نمودن سه راهی بوشهر،چغادک و تاکید بر پل زیر گذر.

این امر هم مورد برسی قرار گرفت ولی متاسفانه عمر شورای دور دوم به پایان رسید و منبعد هم پیگیری آن صورت نگرفت از این چند پروژه پیشنهادی خواست و منافع مردم بود که دور دوم شورای اسلامی پیگیری شد و داشت تحقق میافت که عمر شورای دور دوم به پایان رسید لذا اسناد آن هم موجود می باشد.

۴- تسریع در انتقال مطالبات شهروندان و پاسخ به آن ها:

اعضای جدید شورای اسلامی در انتقال مطالبات آنها رو راست و شفاف خواهد بود و با کسی تعارف نخواهد داشت و تسریع در انتقال مطالبات مردم خواهد داشت که این یک امر واجب می داند.

۵- افزایش روحیه نظارت پذیری و پاسخ گویی در مدیریت شهری:

اعضای جدید شورای اسلامی به طور جد نظارت کامل بر عملکرد مدیریت شهری خواهد داشت  و هرگونه کسری صورت پذیرد در هر زمینه شورا اسلامی شهر پاسخگو خواهد بود و در برابر مردم،مدیریت شهری مأمور اجرای مقرراتی است که شورای اسلامی شهر وضع کرده،لذا روحیه نظارت پذیری یک امر واجب است که کوتاهی از آن خلاف جایگاه شورای اسلامی است و اعضای شورای دور چهارم تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

۶- توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری با نیازهای جمعیتی و کنار گذاشتن شیوه آزمون و خطا در بسیاری از برنامه های شهری:

اعضای جدید شورای اسلامی شهر از شیوه  خطا و آزمون دوری خواهد جست.در توضیع عادلانه امکانات و خدمات اصول را در دستور کار خود قرار خواهد داد و همه شهروندان در خدمات رسانی و امکانات شریک خواهند نمود و موارد را با مشارک مرد همه مردم صورت خواهد گرفت.چنین مواردی جزء اصول شورای اسلامی شهر است.

۷- اعتقاد واقعی به مردم و نقش آنها در فرآیند تصمیم گیری:

اعضای جدید به مردم اعتقاد خواهد داشت و به تصمیم گیری هایشان احترام خواهد گذاشت و از نقش آنها در فرآیند تصمیم گیری هایشان استفاده و بهره خواهد جست و در این امر عملی خواهد نمود.

۸- فرهنگ سازی در زمینه مشارکت های مردمی:

اعضای جدید شورای اسلامی وظیفه دارند فرهنگ سازی کنند و در امر مشارکت مردمی و زمینه مشارکت مردم را فراهم آورد تا مردم بهتر و راحت بتوانند در امورات محیط زندگی شان مشارکت داشته باشند.

۹-تغییرساختارهای سنتی مدیریت شهری بسته و غیر مشارکتی

در این مدت چند سال مردم در امور مدیریت شهری هیچگونه مشارکتی نداشته چرا که نمی خواستن مردم مشارکت داشته باشند و یک مدیریت بسته و بدون مشارکت مردمی هیچگاه موفق نخواهد بود و اعضای جدید قفل این مدیریت بسته را با دستان خود مردم باز خواهد نمود.

۱۰- فراهم کردن  بودجه امکانات و تجهیزات مالی مورد نیاز و ارائه ساز و کارهایی برای تعامل مستمر نهادهای مردمی:

در اولین کار اعضای جدید شورا اسلامی فراهم نمودن یک نهاد مردمی است که این نهاد مردمی امکانات و تجهیزات مالی مورد نیاز بودجه و مدیریت آن به خود مردم واگذار خواهیم کرد و این نهاد مردمی خیلی از امورات فرهنگی ،اجتماعی،اقتصادی و سایر موارد شهروندان می توان مطالبه نماید و شورای اسلامی و مدیریت شهری با تمام وجود از آن حمایت خواهد نمود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false