×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه چغادک

نماز جمعه این هفته در بیستم بهمن ماه و در دهه مبارک فجر به امامت حجت الایلام سید مجید موسوی اقامه شد

به گزارش "چغادک نیوز"،خطیب جمعه شهر چغادک در خطبه اول پس از توصیه مردم به تقوای الهی گفت : بحث این چند جمعه ما در مورد سبک زندگی اسلامی است .و عرض شد برای فهم سبک  صحیح زندگی اسلامی باید با زندگانی نورانی پیامبر و اهل بیت  علیه السلام آشنا شویم .



حجت الاسلام سید مجید موسوی گفت : در زندگانی پیامبر ((صلی الله علیه و آله)) و اهل بیت علیه السلام  یکی از اصول مهم اصل آخرت گرایی است  و مانیز باید اصالت را به آخرت بدهیم و دنیا برای ما فرع باشد ، دنیا پل است ، دنیا راه رو است،دنیا مزرعه آخرت است ، آمده ایم تا در این دنیا بکاریم و آخرت برداشت کنیم ، پیامبر و اهل بیت چنین بودند  و به ما هم دستور می دادند که آخرت گرا باشیم  که فرمودند (( کونوا انباء الاخره و لا تکونوا انباء الدنیا)) فرزندان آخرت باشید ،فرزندان دنیا نباشید ،فرزندان آخرت برای آخرت جمع  می کنند و فرزندان دنیا برای دنیا جمع می کنند .

 

وی ادامه داد : امام مجتبی (علیه السللام ) فرمودند : اعمل لدنیاک کانک تیش فیها ابدا و اعمل لاخرتک کانک تموت غدا . و فرمود امیرالمومنین (علیه السلام) : دنیا ممر است (گذرگاه است) و آخرت مقر (قرارگاه ) است خذوا من ممرکم الی مقرکم (از گذرگاه خود برای قرارگاه خود توشه بردارید .

وی افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تمام دارائیش را می بخشید بجز یک قرص نان که یکی از همسران پیامبر (عایشه)  معترض می شود و می گوید همه چیز از دست ما رفت فقط یک قرص نان  برای ما ماند که پیامبر می فرمایند همه چیز برای ما ماند بجز یک قرص نان  که از دست ما رفت .پیامبر اکرم بسیار یاد آخرت  و مرگ می کردند ، به ما دستور می دادند که زیاد یاد مرگ کنید  و می فرمودند : قبرها را زیارت کنید که یادآور مرگ است .

پیامبر عزیزمان از خواب بیدار می شدند و می گفتند (( الحمدلله الذی احیانی بعد ما اماتنی)) دستور اهل بیت است  که در بهار و فصل زنده شدن زمین  به یاد معاد و زنده شدن خودتان بعد از مرگ ساختید .

وی خاطر نشان کرد :  زندگی که در آن یاد مرگ و آخرت باشد انسان را از تجملات و ظواهر فریبنده دنیا دور می سازد  و زمانی انسان  دنبال تجملات و چشم و هم چشمی می اُفتد که اخرت را فراموش کند ، پس  یاد آخرت  زهد و بی رغبتی نسبت به دنیا می آورد ، لذا پیامبرمان زندگی زاهدانه ای داشتند . حضرت دعا می کردند که ( اللهم احینی مسکیناً و امتنی مسکیناً و احشرنی فی زمره المساکین )«خداوند مرا تهیدست زنده بدار،تهیدست بمیران و با کسانی که تهیدستند محشور بفرما .

امام جمعه چغادک در ادامه اظهار داشت : زندگی امام عزیزمان  که این ایام ایام ایام ایشان است نیز بسیار زاهدانه بود ،امام زندگی ساده ای داشت ، در یک خانه محقر زندگی می کردند ،گاهی از خانه با لباس های خانگی  و فقط با یک کلاه ظاهر می شدند ، ظواهر دنیا اصلاً برای ایشان مهم نبود ، هم ئخودشان از تجملات دوری می کردند  و هم مسئولین را دستور می دادند که تجمل گرا و تشریفاتی نباشند . پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)بسیار سلده و واضح سخن می فرمودند که همه متوجه شوند  و گاهی سخن خود را سه بار تکرار می فرمودند ، امام امت نیز در سخن گفتن  به جد خود تاسی  کرده بود ،بسیار ساده صحبت می کردند ،از کلمات پیچیده  استفاده نمی کردند ، طوری که حتی مردم بی سواد  هم صحبت ایشان را می فهمیدند .مطالب عمیق را با سخنان  بسیار ساده  و عوامانه مطرح می فرمودند ، پس یاد آخرت و آخرت گرایی انسان را زاهد و ساده  و به دور از تجملات می کند  و انسان وقتی  زاهد و بی رغبت به دنیا شد آن وقت جواد و بخشنده می شود .

حضرت جبرئیل می فرماید : «تمام خانواده های روی زمین را جستجو کردم ،کسی را بخشنده تر از پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مورد مال دنیا پیدا نکردم » و در نهایت با حدیثی گهر بار از پیامبر عزیزمان خطبه را تمام می کنم .
حضرت فرمودند : پروردگارم به هفت خصلت دستورم فرمود فقرا را دوست داشته باشم و به انها نزدیک شوم ، ذکر «لاحول ولاقوه الابالله» را زیاد بگویم ،با خویشان خود صله رحم کنم اگر چه با من قهر باشند و از جهت دنیا به کسانی که پایین تر از من هستند  نگاه کنم و به بالاتر از خود نگاه نکنم ،((عزیزان به فقرا سر بزنید که باعث قناعت میشه )) و در راه خدا از سرزنش مردم ترس نداشته باشم ، حق را بگویم اگر چه تلخ باشد و از احدی چیزی درخواست نکنم .

حجت الاسلام موسوی در خطبه دوم  پس از توصیه مردم به تقوای الهی  بیان داشت : روز یکشنبه ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری سلاله پاک حضرت زهرا (علیه السلام) حضرت امام خمینی «ره» است .
۲۲ بهمن یوم الله است روز غلبه مستضعفین بر مستکبرین است ،روز تجلی قدرت الهی است که مردم  مستضعف با ایمان راسخ را بر مستکبرین و ظالمین غلبه داد و پیروز نمود ، این نعمت بزرگ انقلاب را باید شاکر باشیم .

وی ادامه داد : در این ایام مردم ما باید به یاد  قدرت بی نهایت الهی بیافتند ،آرمان های امام و انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم و فراموش نکنیم  که ما برای اسلام انقلاب کردیم ، ما برای دین انقلاب کردیم نه برای دنیا ، ما برای شرف انقلاب کردیم نه برای شکر که اگر ما را تحریم کردند و توطئه های خارجی و دستهائی در داخل جنس ها را گرون کردند فکر نکنند که ما دست از انقلاب برمی داریم .

موسوی افزود : حضور باشکوه مردم عزیز ، پیر و جوان ، زن و مرد  در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از وحدت و اتحاد ما و نشان از وفاداری ما نسبت به امام و انقلاب و ولایت و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خواهد بود .لذا همه شما مردم  عزیز را به عمل  به وصیت پدر پیر و مهربانمان ،امام عزیزمان مبنی بر شرکت باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن سفارش می کنم  و نسبت به قدمهایی که برمیدارید .

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false