×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشرح خطبه های نماز جمعه این هفته چغادک

خطبه نماز جمعه این هفته توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی اقامه شد که مشروح خطبه ها بدین شرح می باشد

به گزارش "چغادک نیوز"،خطیب جمعه شهر چغادک در خطبه اول نماز جمعه این شهر ضمن تبریک به مناسبت میلاد سراسر نور  و باسعادت پیامبر رحمت  امام صادق (ع) در مورد مبحثی که هفته  گذشته در راستای لبیک گویی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی بود  در این جمعه نیز آن را ادامه  داد وگفت :   با الهام گرفتن از شیوه زندگی پیامبر عزیزمان ((روحی و له الفداء)) ادامه مبحث را به سمع شما عزیزان میرسانیم ، خداوند بزرگ می فرمایند ))لقد کان لکم فی رسول الله اسوه الاحسنه)) مردم پیغمبرخدا برای شما یک اسوه خوب است . لذا سبک زندگی ما باید برگرفته از سبک زندگی پیامبر باشد نه سبک زندگی غرب . در ابتدا تعریفی  از سبک زندگی داشته باشیم ، سبک زندگی  به همه مسائلی برمی گردد که متن زندگی را در دنیا شکل می دهد ،مسائلی چون خانواده ،نوع مسکن،نوع لباس ،آراستگی و ظاهر،الگوی مصرف ،اوقات فراغت ،سبک و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط های مختلف را در بر می گیرد .

 

حجت الاسلام سید مجید موسوی ادامه داد : عزیزان ، ما به پیروی از رسول الله (ص) نیازمندیم  و آبادانی دنیا و آخرت ما در گرو همین اقتدا می باشد   چونکه پیامبر یک شخصیت جامع و کامل  است  ، سیره اخلاقی پیامبر مانند دین اسلام جامع است  معلم شهید آیت الله مطهری  در مورد پیامبر اکرم (ص) می فرمایند (( تاریخ هرگز شخصیتی همانند او را یاد  ندارد که در همه ابعاد استادی در حد کمال و تمام بوده است .)) لذا قاظی باید از پیامبر الگو بگیرد ،فرمانده،امام جماعت، شوهر ،پدر ،فقیر ،ثروتمند، و عالم باید از پیامبر الگو بگیرند .

وی افزود : در سبک زندگی پیامبر کار و کارگری ارزش بالایی دارد . بعد از نزول آیه ومن یتق الله یجعل ………..  عده ایی کارها راتعطیل و به سمت عبادت رفتند که این خبر به پیامبر رسید و اشان فرمودند : کسی که این کار کند دعای او مستجاب نمی شود و مشمول رحمت الهی نیست .

وی بیان نمود : چند دستور در حوزه کار در زندگی پیامبر وجود دارد که ۱- انضباط کاری  2-اتقان در کار   3- تناسب نوع کار با استعداد آدمی   4- پرهیز از خیانت و کم کاری  5- پرهیز از بطالت که پیغمبر به شدت از تنبلی متنفر بودند لذا وقتی افرادی را می آوردند و به پیامبر معرفی می کردند  و از خصوصیات او به پیامبر می گفتند ،پیامبر می فرمودند که شغلش چیه ؟ می گفتند که بیکار است و پیامبر بسیار ناراحت می شدند .ود رسبک زندگی پیامبر به چن مورد باید اشاره کرد : ساده زیستی و قناعت  – تواضع – امانت داری – صداقت و راستگویی و توازن بین درآمد و مصرف را باید دانست .

امام جمعه چغادک در خطبه دوم نماز جمعه  ضمن سفارش نماز گزاران به تقوی الهی و تبریک میلاد پیامبراکرم (.ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ۱۷ربیع الاول آغاز هفته وحدت را گرامی داشت و گفت :  مقام معظم رهبری فرموده باشند :وجود مقدس رسول اعظم (ص)اسلام  مهمترین نقطه ایجاد وحدت است ، دنیای اسلامی می تواند در این نقطه مهم پیوند بخورد ،اینجا جایی است که عواطف همه مسلمانها در آنجا متمرکز می شود .

موسوی ادامه  داد : ۹ بهمن ماه سالروز رحلت ملکوتی  عارف کبیرحضرت آیت الله سید علی قاضی  طباطبایی در سال ۱۲۴۸ شمسی است ، وی انسانی بسیار وارسته و بزرگ بود که از تبریز به نجف جهت تحصیل علوم دینی  مهاجرت فرمودند . از جمله  دست پروردگان ایشان  حضرت علامه طباطبایی ،آیت الله بهاءالدینی ،آیت الله بهجت و سید عباس کاشانی هستند .

وی افزود : ایشان از سبک زندگی پیامبر الگو گرفته بود ،زندگی بسیار ساده و به دور از تجملات داشتند ،بسیار متواضع بودند .مرحوم سید عباس کاشانی می فرمودند : من آن موقع سن کمی داشتم ولی ایشان برابر بچه های کوچک هم بلند می شدند . وی به علامه طباطبایی روزی فرموده بودند : دنیال می خواهی نماز شب بخوان ،آخرت می خواهی نماز شب بخوان .شما را سفارش می کنم به اینکه نمازهایتان را در بهترین و با فضیلت ترین اوقات آنها بجا آورید و آن نمازها با نوافل ۵۱ رکعت است .پس اگر نتوانستید ۴۴ رکعت بخوانید و اگر مشغله های دنیوی نگذاشت آنها را بجا آورید حداقل نماز توابین را بخوانید که ۸ رکعت وقت زوال است .

حجت الاسلام سید مجید موسوی اظهار داشت : ۹ بهمن ماه  سالروز شهادت  حس باقری فرمانده نیروی زمینی سپاه  بود و ایشان با وجود اینکه یک فرمانده بود در خط مقدم و در جبهه ها حضور داشت همانند رءیس جمهور مان در آن زمان که مقام معظم رهبری بودند .

وی در مورد مناسبت ۱۲ بهمن ماه گفت : ۱۲بهمن ماه بازگشت نورانی حضرت امام امت به میهن است و آغاز دهه مبارک فجر، امام عزیز پس از قریب به ۱۵ سال تبعید از وطن در میان استقبال پر شور مردم قدم به خاک ایران اسلامی گذاشتند و بزرگترین استقبال تاریخ  ر تهران شکل گرفت ، مردم در طول ۳۳ کیلومتر از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهراء و بین ۵ تا ۸ میلیون نفر ،یعنی بیش از جمعیت آن روز تهران تخمین زدند .

وی خاطر نشان کرد : امام نیز با الگوپذیری از پیامبر رحمت و عدم پذیرش ظلم و ستم و عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توانستند نظام ستم شاهی را نابود کنند و روایاتی داریم که می تواند اشاره به انقلاب اسلامی باشد .
وی در پایان گفت :  بازهم شاهدانفجارات و به خاک وخون کشیدن مردم در مناطق مختلف عراق هستیم و مردم شیعه عراق به این اوضاع عادت نموده اند و استوارچون پاره ایی آهن در برابر این حملات ایستاده اند . /انتهای پیام 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false