×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته چغادک+عکس

نماز جمعه این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام خدری امام جمعه موقت این شهراقامه شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از دفتر اطلاع رسانی امام جمعه چغادک : نماز جمعه این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام خدری امام جمعه موقت شهر چغادک اقامه گردید . ایشان در خطبه اول نماز ضمن سفارش اکید خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان در خصوص فراست و زیرکی شخص مومن به روایتی از امام هشتم اشاره کردند که از امام هشتم سوال شد شما چگونه از دلهای مردم خبر می دهید؟

فرمودند مگر سخن پیامبر را نشنیده اید که فرمودند :« اتقوا فراسه المؤمن فإنه ینظر بنور الله . از فراست مؤمن بترسید که چیزها را با نور خدا می نگرد »
وی همچنین در ادامه با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام که فرمودند : زیرک ترین فرد کسی است که از خود حساب بکشد و مواظب خود باشد و برای پس از مرگ جاویدش کار کند و احمق ترین فرد کسی است که پیرو هوای نفس باشد و به آرزوها دلخوش کند .

خطبه دوم

حجه السلام خدری در خطبه دوم نماز و در آستانه اربعین حسینی ضمن دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان گفتند : در عزاداریها معرفت خود را بالا ببریم و از افراط و تفریط به دور باشیم .
ایشان به حرکت کاروان زائرین حسینی از شهر ولایتمدار چغادک اشاره کردند و از امام جمعه محترم این شهر به خاطر مدیریت خوب ایشان در برنامه ریزی و اعزام کاروان ۱۹۰۰ نفری تقدیر و تشکر کردند .
همچنین با توجه به حماسه ۹ دی و نقش ولایت فقیه در فرهنگ شیعه در عصر غیبت به دو اصل مهم که دشمنان شیعه از عاشورا و مهدویت حراس دارند گفتند : ولایت فقیه حلقه وصل عاشورا و مهدویت است ، ایشان مهمترین عوامل شکل گیری حماسه ۹ دی را تدبیر رهبری ، باورهای دینی مردم ، رهبری خردمندانه و آگاهی مردم دانستند .
وی همچنین حرکت برخاسته از بصیرت در فضای غبارآلود، شناخت موقعیت و حضور در لحظه های مورد نیاز و حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی را از دیگر عوامل شکل گیری حماسه نه دی دانستند .

 

http://www.niloblog.com/files/images/iua531wommq9xdod376.jpg

http://www.niloblog.com/files/images/oovo9xv7qu513t3eiby9.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/v41487axovkkf51x8.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/n9jzsogz5o80zjb2gqr.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/a4g7stg7wp3itxr2t5um.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/zhmts0hhxk7rr0i5hp25.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/w4ht0717vojx4dair94m.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/pr1kcjwa39m1k6s3hn9.jpg

 

http://www.niloblog.com/files/images/3rq5c31zesog1ft7nht.jpg

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false