×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته چغادک

نماز جمعه این هفته توسط حجت الاسلام سید مجید موسوی وبا حضور خیل عظیم شهروندان چغادک اقامه شد

به گزارش "چغادک نیوز"،خطیب جمعه شهر چغادک در خطبه اول نماز جمعه شر چغادک گفت : قبولی عزاداریهای شما شیعیان را از خداوند تبارک و تعالی خواستارم اهل بیت (علیهم السلام) اهتمام ویژه نسبت به زنده نگه داشتن نام حضرت سید الشهداء و مجالس آقا عبدالله و زیارت آن حضرت داشتند .

 

حجت الا اسلام سید مجید موسوی  افزود : اهل بیت شیعیان خودشون را نسبت به زیارت قبر حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) بسیار تشویق و ترغیب می کردند برزن و مرد هم لازم می دانستند .

وی با اشاره به سخنان امام صادق (ع) در خصوص زیارت امام حسین فرموده اند

قال الصادق علیه السلام: من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوارعلى و فاطمه علیهم السلام فلا یدع زیاره الحسین علیه السلام. 
امام صادق (ع) فرمود: کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر (ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند. 

قال الامام علىّ بن موسى الرّضا صلواتاللّه و سلامه علیه :
۱- مَنْ زارَ قَبْرَالْحُسَیْنِعلیه السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، کانَ کَمَنْ زارَاللّهَ فَوْقَعَرْشِهِ (۱) 
فرمود: هر مؤ منى که قبر امام حسین علیه السلام را کنار شطّ فرات درکربلاء زیارت کند همانند کسى است که خداوند متعال را بر فراز عرش زیارت کردهباشد.

خطبه دوم

امام جمعه چغادک در ابتدای خطبه دوم به تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در استان بوشهر و تشییع با شکوه یکی از شهدای گمنام که در شهر ولایتمدار چغادک بر روی دستان امت خداجوی این شهر از سه راهی چغادک تا مصلی نماز جمعه اشاره کردند و از حضور مردم در این مراسم تشکر به عمل آوردند و در ارتباط با اعزام کاروان پیاده روی دراربعین حسینی امسال گفتند : در این هفته اعزام ۱۸۰۰ زائر اربعین حسینی را از شهر چغادک داریم سال گذشته ۷۰۰ الی ۹۰۰ زائر داشتیم و امسال دوبرابر شده سال آینده ان شاء الله سه برابر خواهد شد این عشق و ارادت به اهل بیت روز به روز در بین شما مومنین بیشتر می شود ، این جریان نورانیت ویژه برای این شهر است چه برای کسانی که زائر شدند و چه کسانی که ماندند آنها نیز با دیدن این کاروان دلهاشون حسینی میشه و شور حسینی پیدا می کند و این شور حسینی شعور حسینی را به همراه دارد و مردم ما را از انحراف و آلودگی بیمه می کند

وی  افزودند : در حال حاظر یک کاروان اعزام شده و الان در مسیر پیاده روی است و دو کاروان دیگر یکی یکشنبه و دیگری سه شنبه حرکت می کنند ان شاء الله همه شما مردم حسینی این زائرین را بدرقه می کنید تا در ثواب آنها شریک باشید .

وی ادامه داد : امروز ۷ صفر بنابر روایتی شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است هر چند در این روز میلاد امام کاظم (علیه السلام) نیز نقل شده ولی مرحوم شیخ مفید و شهید اول و مرحوم کفعمی نقل کرده اند که امام مجتبی در ۷ صفر شهید شدند و سخن این عالم (شیخ مفید) مقدم است بر نقل دیگران چونکه شیعیان در نجف اشرف و نقاط دیگر روز ۷ صفر مراسم شهادت امام حسن مجتبی برگزار می کردند و نیز در روایت از امام حسن عسکری نقل شده که ولادت امام کاظم در ماه ذی الحجه بوده است .

همچنین ۷ دی نیز سالروز شهادت آیت الله غفاری توسط ماموران ستم شاهی است. حشر این شهید والامقام با شهدای کربلا باشد ./ انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false