×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
گزیده خطبه های نماز جمعه چغادک

نماز جمعه دشمن شکن این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام و المسلمین مصطفی میرزایی امام جمعه موقت با حضور پر شور مردم مومن وخدا دوست شهر چغادک و روستاهای اطراف برگزار گردید.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه شهر چغادک: نماز جمعه این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام میرزایی امام جمعه موقت شهر چغادک اقامه گردید که در خطبه اول ایشان پس از سفارش اکید خود و نمازگزاران عزیزو گرامی به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان پرداختند و فرمودند:





وی به پرداختن به این اهرم قوی که اگر در نظام زندگی مراعات شود باعث تضمین حیات اخروی و سعادت زندگی دنیایی می شود. اذعان داشتند:  که تقوا قلب را حیات می بخشد به طوری که روشنایی به تقوا و روح انسان بستگی دارد و به فرموده مولا علی (ع) که ( من خل و رعه مات قلبه) کسی که تقوا نداشته باشد و  ورع او اندک باشد قلبش مرده است ایشان نقطه مقابل تقوا را بی تقوایی و نبود ورع دانستند و گفتند : که شیطان با پرداختن به نقطه ضعفهای وجودی افراد و نبود ایمان بر آنها تسلط پیدا می کند طوری که تمام وجود آنها را و افکار آنها پر از افکار واعمال شیطانی می شود.



ایشان درادامه حدیثی را از امام صادق (ع) مبنی بر اذعان و اعتراف شیطان که بر پنچ  طایفه نمی تواند تسلط پیدا کند:



۱-      کسی که در جمیع امورات و کارها به خدا توکل کند



۲-     کسی که تسبیح و یاد کردن او از خدا در شب و روز زیاد باشد



۳-     کسی که هنگام رسیدن مصیبت جزع و بی تابی نکند



۴-     کسی که به آنچه که برای خود راضی است برای دیگران هم راضی باشد



۵-     کسی که به آنچه خدا روزی او کرده قانع باشد اشاره کردند.







حجه الاسلام میرزایی در خطبه دوم با پرداختن به مناسبتهای موجود در هفته جاری اشاره ای به روز پژوهش که ۲۵ آذر داشتند و در ادامه از شهید تندگویان تجلیل کردند . پس از بیان این خدمات، به خدمات شایسته شهید مفتح اشاره کردند که روز ۲۷ آذر سالروز شهادت این شهید وارسته می باشد که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگزاری شد.



در آخر نیز پس از پرداختن به ولادت امام کاظم (ع) در هفتم صفر برابر با یکم دی ماه، به ورود اهل بیت ابا عبدالله به شام و مصائب ایشان پرداختند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false