×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه چغادک

نماز جمعه دشمن شکن این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی با حضور پر شور مردم مومن وخدا دوست شهر چغادک و روستاهای اطراف برگزار گردید.خطبه اول

به گزارش "چغادک نیوز"،نماز جمعه این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام سید مجید موسوی امام جمعه شهر چغادک اقامه گردید که در خطبه اول ایشان پس از سفارش اکید خود و نمازگزاران عزیزو گرامی به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان پرداختند و فرمودند:





حماس اعتقادی



در این عصر و زمان (عج)که ما با نهاجم فرهنگی به صورت گسترده مواجه هستیم وهابیت از یک سو، بهائیت از سوی دیگر شیطان پرستان از سوی دیگر و دهها فرقه های انحرافی دیگر که اعتقادات جوانان شیعه را نشانه گرفته اند به شدت به حماس اعتقادی و غیرت دینی بالا نیاز داریم.



از مهمترین مشکلات شیعیان عدم وجود حماس اعتقادی یا کم رنگ شدن حماس اعتقادی و شوراعتقادی است، عقیده در قلب دیگر خالی از حماس باشد، اگر انسان با تمام وجودش متوجه اعتقاداتش نباشد با مشکل بزرگی مواجه می شود به راحتی  آسیب پذیر می شود.



هر کدام از ما اگر توجه کنیم به ارتباطمان با اهل بیت و ارادتمان در زندگانی خواهیم دید اکثر زندگیمون حالت سردی و بی تفاوتی است. عدم حماس غیرت دینی بالا و تعصب بالا به حق و حقیقت اگر نباشد انسان در برابر تهاجم فرهنگی نمی تواند مقاومت کند و کسی که حرارت و دائمی ایمان در طول زندگی احساس نکند حماس اعتقادی ندارد و موید این مطلب حدیث نورانی پیامبر اکرم (ص) : « ان الحسین حراره فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» ( در زیارت می خوانیم « زرتک مشتاقا» و اینان موفق به یاری امام زمان(عج)می شوند نه تنها در ظهور ایشان « قلوبهم کالقنادیل» در اوصاف اصحاب امام زمان است.



مشکل اساسی اینکه لحظاتی فقط حماس اعتقادی داریم و تمام می شود، همان لحظه که این حماس وجود دارد نفوذناپذیریم وسوسه ها و شهوتها نمی تواند در ما رسوخ کند ولی زود این حماس را از دست می دهیم نفوذپذیر می شویم ….





مهمترین اسباب در تضعیف حماس اعتقادی و غیرت دینی چند مورد است؟



۱-      فشار اقتصادی



۲-     فشار اجتماعی



سخن امام (ره) : ما ملت گریه سیاسی هستیم ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می دهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستادن را خرد می کنیم.



عاملی که باعث شد حماسه ۹ دی ایجاد شود در تاریخ ثبت شود توهین به حریم مقدس حسینی بود که جوانهای خفته را بیدار کرد ( عدو سبب خیر شد) حماس اعتقادی در وجود همه شیعیان زنده شد و حماسه ۹ دی آفریدند.



خطبه دوم



اوصیکم با نفسی با تقوی الله



دوشنبه ۲۵ محرم بنا بر روایتی سالروز شهادت سیدالساجدین آقا زین العابدین (علیه السلام) است امام سجاد (علیه السلام)زینت عبادت کنندگان بود و آنچنان عبادات طولانی داشت که فرشته بین زمین و آسمان صدا زد انت زین العابدین (علیه السلام) ، شما زینت عبادت کنندگان هستی بنابر فرمایش امام صادق (علیه اسلام) یک روز امام باقر (ع) بر پدر بزرگوارش امام سجاد (علیه السلام)وارد می شود آقا را می بیند در حالی که از شدت عبادت و شب زنده داری صورت مبارک زرد رنگ شده چشمها از شدت گریه کاسه خون شده و پاهای مبارک حضرت از شدت قیام در نماز ورم کرده بود امام باقر می فرماید بر حال پدرم گریه کردم امام سجاد (علیه السلام) به من رو کرد و فرمود فرزندم اون صحیفه هایی که در آن عبادت حضرت علی (علیه السلام) را نوشته به من بده به ایشان دادم قدری مطالعه کرد سپس فرمود: من یقوی علی عباده علی بن ابی طالب چه کسی توانایی عبادت علی بن ابی طالب را دارد؟



امام باقر  (علیه السلام) فرمایش می کنند از کنیز امام سجاد  (علیه السلام)در مورد پدرم پرسیدم کنیز عرض کرد: مفصل بگم یا مختصر گفتم مختصر عرض کرد: هیچ وقت در روز غذایی برای او نیاوردم و هیچ وقت در شب رخت خوابی برایش پهن نکردم یعنی امام سجاد تمام عمر روز ، روزه دار و شب زنده دار بودند .



باز امام باقر  (علیه السلام) فرمودند که امام سجاد (علیه السلام)در شبهای تاریک ظرفهایی را پر از غذا می کنند و روی دوش می گذاشتند و خانه های فقرا را در میزند صورت خود را می پوشانند تا کسی ایشان را نشناسند الان کدوم یک از ما شیعیان این کارها را انجام می دهیم عبادت امام سجاد سرکشی به خانه های فقرا و ایتام بالاخره ما شیعه و پیرو اهل بیت باید باشیم و این سنت های اهل بیت را باید احیاء کنیم به فقرا سر بزنید کمک کنید در این روزها خیلی از خونه های فقرا را آب گرفت و خسارت دیدند اونها را کمک کنید. امام سجاد ۳۴ و ۳۵ سال بعد از فاجعه کربلا زنده ماندند هر وقت برایشان آب می آوردند گریه می کردند ، غذا می آوردند گریه می کردند ، حماس حسینی را امام سجاد (علیه السلام) به ما آموخت هر وقت شیرخواره ای می دید گریه می کرد هر وقت گوسفندی را می دید می خواهند بکشند می فرمود آبش دادید می گفتند بله ما رسممون همینه گوسفند را اول آب می دهیم بعد می کشیم به گوشه ای می نشست زار زار گریه می کرد هر وقت نگاهش به عمه هاش می افتاد گریه می کرد هر وقت یتیم ها را می دید گریه می کرد چه محرم چه در غیر محرم یعنی همیشه باید به یاد حسین باشیم همیشه حسینی باشیم.



وقتی بدن مبارک آقا را غسل می دادند دیدند اثر غل و زنجیر بر دست و پا و گردن آقا و آثار دیگری بر شانه های آقا دیدند پرسیدند این آثار چیست؟ گفتند این آثار ظرفهای غذاست که امام سجاد (علیه السلام)شبها بر دوش می گذاشتند و به فقرا می رسوندند.



۲۰ آذر هم شهادت حضرت آیت الله دستغیب است حشر این شهید بزرگوار مدافع دین و ولایت باید اهل بیت باشد .ان شاء الله



در سالگرد شکار اولین پهباد هوایی ، هواپیمای بدون سرنشین ، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شدند پهباد هوایی دوم آمریکا را شکار کنند و سالم به زمین بنشانند و این نشانی دیگر از اقتدار ایران اسلامی و مملکت امام زمان (عج) است.

بی بی سی در این زمینه اعلام کرد که شکار دو پهباد آمریکایی در کمتر از یک سال در ایران برای آمریکا تحقیر آمیز است

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false