- 06 آبان 1404
- ایران و جهان
- کد خبر 136503
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فارس: تهران ۲۰۰۰ واگن مترو کم دارد. معاون شهردار تهران محسن هرمزی میگوید که بهزودی ۲ رام قطار ملی وارد خطوط میشود.
اولین رام واگن داخلی سال گذشته در خط متروی پرند مورد استفاده قرار گرفت. شهرداری تهران علاوه بر قرارداد ۶۳۱ دستگاه واگن چینی، قرارداد ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن داخلی را هم بست. معاون شهردار تهران میگوید که با موفقیت آزمایش قطار ملی در خط پرند که بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش داشته، انبوه سازی این قطار در کشور آغاز شد.
قیمت تمامشده هر واگن خارجی ۱.۲ میلیون یورو است، این در حالی است که قیمت تمامشده واگن ملی ۹۰۰ هزار یورو است و با استفاده از واگن ملی، ۳۰۰ هزار یورو صرفهجویی خواهد شد، این مبلغ معادل هزینه ساخت چند ایستگاه مترو است.
کارشناس حملونقل محمدرضا یاوریان میگوید که با وجود صرفهجویی ارزی، ظرفیت سالانه شرکت واگنسازی داخلی ۵۰۰ دستگاه است و پاسخگو نیست.
در مقابل، کارشناس حملونقل دیگر ،طاهر کریمیمان، میگوید که ۱۱۴ شرکت داخلی در ۴۰ شهر ایران در زنجیره تولید قطعات قطار ملی حضور دارند و میتوانند ظرف کمتر از ۴ سال نیاز تهران در زمینه واگن را برطرف کنند.
کارشناسان میگویند که سهم قطار ملی از رفع نیاز فوری به ناوگان ریلی را باید بالا برد و علاوه بر داخلیسازی، میتوان با واردات، مشکل را سریعتر برطرف کرد. از سوی دیگر، اورهال قطارها هم میتواند میزان ظرفیت مسافر را افزایش دهد.
پایان پیام/
false
true
false
true




















































