×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چهارشنبه های انتخاباتی ۹۹/۱۱/۲۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در پاسخ به سئوالات متعدد در خصوص ابهام تبصره یک ذیل بند ه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی گفت: دوره نمایندگی روستاهای تبدیل به شهر، نمایندگی روستا محسوب و قابل محاسبه برای سوابق شورای شهر نیست و این بدان معناست که این سابقه در تبصره ۱ ذیل بند ه ماده ۳۰  این قانون قرار نمی‌گیرد و نامزدهای احتمالی نمی‌توانند از شرایط معافیت تحصیلی استفاده کنند، زیرا پیش ترکسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را داشتند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف می شدند.

بر اساس اطلاعیه شماره۵  وزارت کشور: ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه مورخ ۲۱/۰۲/۱۴۰۰ ( به مدت ۵ روز)، ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۹ (به مدت ۷ روز) و ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۶/۰۱/۱۴۰۰ (به مدت ۷ روز) ادامه می یابد.

شنیده ها حاکی از آن است؛ شب گذشته شورای مرکزی حزب  اصلاح طلب کارگزاران سازندگی ایران شاخه استان بوشهر با موضوع شرکت در چهارمین کنگره سراسری این حزب که ۳۰ بهمن ماه بصورت مجازی برگزار می شود، نشستی را برگزار کرده است و پیرامون انتخابات ۱۴۰۰، نا امیدی حاکم بر اقشار مختلف اجتماعی، شرایط سخت اقتصادی و معیشتی جامعه ناشی از تحریم های  بین المللی و سوء مدیریت های دولتی و دیگر مسائل روز کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته اند.

شنیده ها حاکی از آن است؛ مبین کرباسی در اولین نشست خبری مجمع دانش آموختگان نو اندیش استان بوشهر(مجمع دانا) که بتازگی با نگاه اصلاح طلبانه مجوز راه اندازی این حزب را اخذ نموده است، علیه اصلاح طلبان موضع گرفت و خط  خود را از آن جدا کرد و در این باره گفت: ما تابع تصمیمات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و نهاد اجماع ساز در انتخابات ۱۴۰۰ نیستیم و برای انتخابات استان بوشهر به تنهایی تصمیم گرفته و لیست حمایتی خود را اعلام می کنیم.

شنیده ها حاکی از آن است؛ روز ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه قرار بر این بود که محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وارد استان بوشهر شده به سخنرانی بپردازد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کند ولی  حضور وی لغو و  به اوایل اسفند ماه موکول شده است .

شنیده می شود؛ سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی تحقق سیاست‌های کلی نظام در روزهای اخیر به استان بوشهر سفر کرده و با ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز دیداری داشته است که برخی از سیاسیون حضور وی در استان را با موضوع انتخابات ۱۴۰۰ مرتبط دانسته اند.

شنیده می شود؛ نشست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان بوشهر در هفته آینده برگزار می شود و بر این اساس گفته می شود۲۰ بهمن ماه اولین جلسه رسمی شورای وحدت استان بوشهربرگزار شده و در این جلسه مقرر شده است شورای وحدت در تمامی شهرستانهای استان شکل گیرد.

شنیده می شود؛ جلسات  جامعه جوانان متحد اسلامی شهرستانهای بوشهر، دشتستان، گناوه و دیلم با حضور و دعوت از کارشناسان عرصه سیاسی و انتخابات به صورت هفتگی با موضوع انتخابات شورا و ریاست جمهوری در حال برگزاری می باشد.

شنیده ها حاکی از آن است؛ هم اکنون در سطح استان بوشهر ۶ کانال واتس آپی با نام بسوی بهار و با هدف حمایت از محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری راه اندازی شده است که تعداد این کانال ها نیز در حال افزایش بوده و شنیده می شود جلال محمدی باغملایی، مسلم مهرگانی و تعدادی دیگر مسئولیت تولید محتوا و مدیدیت آن را بر عهده دارند.

شنیده می شود؛ فرج آهنگ، مهدی آهنگ، یحیی اسماعیلی، بهروز اسماعیلی، غلام اشرف، علی اشرف، امیدافراشته، حسین اله یاری، اصغر بهبهانی، محمد بحرینی فرد، مهدی باقری نژاد، امراله بهنود فر

اصغر(حسین) پژمان، غضنفر پژمان، پارسا پاسالار، ابوالفضل حاجی پور، حسن دبستانی، محمد دهدشتی، محمود دهدشتی، حمید دهداری، حسین رضوانی، علی رفیعی، عادل سبزی، یوسف سهیلی، سیداکبر شهبازی، سعید نصرتی، محمد حسن شبانکاره، امید(غلامرضا)فرهادی، فرشاد فرهمی، علی قاسمی، مجید قاسمی، فرشاد کرمی، آرش کازرانی، عادل گرگین، مجید نیکو، مهدی موسوی زاده و عادل یزدانی قصد دارند در شورای اسلامی شهر شبانکاره کاندیدا شوند.

شنیده می شود؛ جمعی از کسبه و بازرگانان با شهرام شجاعی کاندیدای انتخابات شورای شهر بوشهر دیداری داشته و از وی جهت حضور منسجم  در انتخابات دعوت نموده اند، از سوی دیگر نیز شنیده می شود حامد بردی کاندیدای جوان انتخابات شورای بوشهر نیز در حال تشکیل ائتلافی با موضوع “بوشهر در مسیر توسعه نیست” بوده و در حال رایزنی با کاندیداها می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false