×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۴  
false
true
تماس روزانه بیش از ۷ هزار نفر با سامانه ۱۲۱ برق بوشهر 

به گزارش چغادک نیوز: در شرایطی که استان بوشهر با یکی از سخت‌ترین تابستان‌های خود از نظر ناترازی برق روبه‌روست، عملکرد سامانه‌های پاسخگویی و مدیریت ارتباطات با مشترکان، اهمیت ویژه‌ای یافته است، سامانه ۱۲۱ به عنوان پل ارتباطی مستقیم میان مردم و شرکت توزیع نیروی برق، به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته فعال است و در روزهای اخیر به طور متوسط روزانه بیش از ۷ هزار تماس مردمی را پاسخ داده است.

این حجم بالای تماس‌ها نشان از دغدغه عمومی نسبت به وضعیت برق، خاموشی‌های احتمالی و مسائل فنی دارد و در عین حال بیانگر نقش مهم این سامانه در کاهش تنش اجتماعی و ایجاد حس پاسخگویی در دستگاه‌های اجرایی است و با فعال بودن هم‌زمان مرکز دیسپاچینگ و سامانه ۱۲۱، شبکه برق استان از نظر پایش لحظه‌ای وضعیت و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.

از سوی دیگر، با وجود فشار شدید بر شبکه، اقدامات مدیریت مصرف، هماهنگی استانی و برنامه‌ریزی‌های فنی منجر به آن شده که سهمیه خاموشی استان بوشهر در مقایسه با دیگر استان‌ها کاهش یابد و این مسئله بازخورد مثبتی در سطح عمومی ایجاد کرده و اعتماد به عملکرد صنعت برق استان را افزایش داده است.

امید می‌رود با عبور از پیک مصرف برق تا پایان مردادماه و ادامه روند کاهش مصرف، ناترازی موجود در برق استان نیز کنترل شود؛ اما کارشناسان تأکید می‌کنند که افزایش نقش ابزارهایی مثل سامانه ۱۲۱ در تعامل با مردم، شفافیت و تاب‌آوری شبکه برق، نیازمند تداوم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی و انسانی است./انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false