- 26 مرداد 1404
- رویدادهای برقی
- کد خبر 135462
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true

به گزارش چغادک نیوز: در شرایطی که استان بوشهر با یکی از سختترین تابستانهای خود از نظر ناترازی برق روبهروست، عملکرد سامانههای پاسخگویی و مدیریت ارتباطات با مشترکان، اهمیت ویژهای یافته است، سامانه ۱۲۱ به عنوان پل ارتباطی مستقیم میان مردم و شرکت توزیع نیروی برق، بهصورت شبانهروزی و در تمام ایام هفته فعال است و در روزهای اخیر به طور متوسط روزانه بیش از ۷ هزار تماس مردمی را پاسخ داده است.
این حجم بالای تماسها نشان از دغدغه عمومی نسبت به وضعیت برق، خاموشیهای احتمالی و مسائل فنی دارد و در عین حال بیانگر نقش مهم این سامانه در کاهش تنش اجتماعی و ایجاد حس پاسخگویی در دستگاههای اجرایی است و با فعال بودن همزمان مرکز دیسپاچینگ و سامانه ۱۲۱، شبکه برق استان از نظر پایش لحظهای وضعیت و رسیدگی به گزارشهای مردمی در حالت آمادهباش کامل قرار دارد.
از سوی دیگر، با وجود فشار شدید بر شبکه، اقدامات مدیریت مصرف، هماهنگی استانی و برنامهریزیهای فنی منجر به آن شده که سهمیه خاموشی استان بوشهر در مقایسه با دیگر استانها کاهش یابد و این مسئله بازخورد مثبتی در سطح عمومی ایجاد کرده و اعتماد به عملکرد صنعت برق استان را افزایش داده است.
امید میرود با عبور از پیک مصرف برق تا پایان مردادماه و ادامه روند کاهش مصرف، ناترازی موجود در برق استان نیز کنترل شود؛ اما کارشناسان تأکید میکنند که افزایش نقش ابزارهایی مثل سامانه ۱۲۱ در تعامل با مردم، شفافیت و تابآوری شبکه برق، نیازمند تداوم سرمایهگذاری در زیرساختهای ارتباطی و انسانی است./انتهای پیام
false
true
false
true