×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
العامری: بیانیه مرجعیت به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم: «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح عراق از انتخابات به عنوان بهترین راه عبور از مشکلات و چالش‌ها نام برد و آن را سرنوشت ساز خواند.

وی خطاب به مردم عراق افزود: اهل مسئولیت ملی و تاریخی که بر دوش ما گذشته شده، باشید و به پای صندوق‌های رای گیری بروید و نمایندگانی را انتخاب کنید که امنیت و حاکمیت ملی و کرامت و استقلال آن را مد نظر قرار دهند.

العامری افزود: بیانیه مرجعیت به مثابه فتوای جهاد انتخاباتی است که از ملت عراق خواست که مشارکت آگاهانه و مسئولانه انتخاباتی داشته باشند.

وی بیان کرد: امید زیادی به ملت عراق وجود دارد تا به سوی صندوق‌های رای گیری در لبیک به فتوی جهاد انتخاباتی بروند همانطور که فتوای جهاد کفایی را لبیک گفته و به سوی میادین جهاد رهسپار شدند و با مرگ مسابقه دادند و پیروزی بزرگ را رقم زدند.

العامری گفت: امید ما به انتخاب آگاهانه و مسئولانه برای ترسیم آینده جدید برای عراق امن و باثبات است. انتخابات بهترین راه برای عبور از چالش‌هاست و امید ما به امت حشد شعبی و حامیان مقاومت است که با مشارکت فعالانه و حمایت از برنامه انتخاباتی، پیروزی ساز باشند.

وی ضمن تشکر از مشارکت گسترده نیروهای مسلح در رای گیری دیروز از آن به عنوان گام نخست برای مشارکت گسترده انتخابات در انتخابات سراسری فردا نام برد.

العامری گفت: امید ما به نیروهای امنیتی برای ایجاد فضای امن انتخاباتی است تا مردم عراق بدون هیچ تاثیر جانبی رای خود را بدهند. از دست اندرکاران انتخابات تشکر می‌کنیم و امید ما به آنهاست که حامی و حافظ رای مردم باشند و این امانتی برگردن آنهاست، همانطور که مرجعیت دینی بر دور بودن انتخابات از هرگونه پول و سلاح غیرقانونی و دخالت خارجی تاکید کرد.

العامری افزود: از گروه‌های سیاسی هم می‌خواهیم که نهایت همکاری برای برگزاری انتخابات در فضایی مطمئن داشته و هدف ما برگزاری انتخاباتی شفاف به شکل موفق باشد.

وی از مردم این کشور خواست در راستای اطاعت از توصیه مرجعیت دینی و حمایت از افراد صالح  و مدافع حاکمیت عراق و امنیت به پای صندوق های رای بروند.

از سوی دیگر «حیدر الفوادی» عضو ائتلاف العقد الوطنی عراق گفت: ائتلاف ما بر ممانعت از دخالت خارجی و مقابله با آن خواه از جانب ترکیه باشد یا آمریکا، اصرار دارد. همه گروه‌ها باید در راستای برآورده کردن خواسته‌های مردم حرکت کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false