×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وحدت؛ پادزهر توطئه‌های غرب

به گزارش چغادک نیوز به نقل از فارس، در ایام میلاد باسعادت پیامبر عظیم‌الشان اسلام حضرت محمد مصطفی‌(ص) که مسلمانان در نقاط مختلف جهان مشغول جشن و سرور و شادی هستند و در بعضی از کشورها که بخش قابل‌توجهی از جمعیت آنها را مسلمانان تشکیل می‌دهند و آنها را کشورهای مسلمان می‌نامیم، جشن‌های بزرگ مردمی در حال برگزاری است، متاسفانه در یک جنایت تروریستی در کشور پاکستان تعداد قابل‌توجهی از مسلمانان به شهادت رسیدند و جمعی نیز مجروح شدند.
نگاهی به ریشه این‌گونه حرکات به‌روشنی نشان می‌دهد کسانی که اکنون درحال انتقام از موضوعی به نام هفته وحدت و جشن میلاد رسول گرامی اسلام هستند و می‌خواهند این وحدت را بر‌هم بزنند و خدشه‌دار کنند، همان‌هایی هستند که پشت قضیه قرآن‌سوزی‌ها در یک سال گذشته بوده‌اند.  در واقع می‌بینیم در مقابل پیشرفت و توسعه افکار و اعتقادات اسلامی در پنج قاره جهان، جنگی تمام‌عیار در جریان است و عده‌ای با برنامه‌ریزی‌های دقیق با استفاده از فناوری‌های تخریبی که معمولا در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی است جمعیت مسلمانان را در نقاط مختلف مورد هجمه قرار می‌دهند که نمونه‌های آن را در سال‌های گذشته در مساجدی که نماز جمعه برگزار می‌شده یا تجمعات اسلامی، مشاهده می‌کنیم. البته در پاکستان، جریان تروریستی داعش بسیار فعال است و امروز بر هیچ‌یک از تحلیلگران و پژوهشگران عرصه سیاست و بین‌الملل پنهان نیست که تروریست‌های منطقه‌ای به‌ویژه گروه داعش از‌سوی نظام سلطه غرب و به‌ویژه آمریکا مورد حمایت است.  آمریکا از پیشرفت روزافزون اسلام و توافق‌های قابل‌توجهی که بین‌ جریان‌های مختلف اسلامی به‌وجود آمده، بسیار ناراحت و نگران است و همزیستی مسلمانان در نقاط مختلف دنیا را به زیان سیاست‌های خود می‌داند و برهمین اساس از هیچ اقدام و توطئه‌ای علیه آنها فروگذار نمی‌کند. در انفجار تروریستی اخیر در پاکستان نیز شاهد بودیم که مجددا تروریست‌های داعش، فعال شدند و با برنامه‌ریزی این حمله ناجوانمردانه به اجتماع بزرگ مسلمانان در جشن میلاد نبی اکرم‌(ص) تلاش کردند شادی ایام میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت را به غم و اندوه تبدیل کنند.
در چنین شرایطی در ضمن محکومیت این‌گونه جنایت‌ها باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که مسلمانان می‌توانند از این جنایات و مشکلات درس بگیرند و دست‌های پشت‌پرده این‌گونه جنایات را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند. برای یافتن پاسخ این سؤال باید بررسی کرد که بانیان این جنایات چه اهدافی را دنبال می‌کنند و دقیقا در مخالف مسیری که آنها پیگیری می‌کنند، حرکت کرد. بر همین اساس در شرایطی که غربی‌ها و آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال اختلاف و شکاف در جهان اسلام هستند، تاکید بیشتر مسلمانان بر موضوعی به نام وحدت، پادزهری است که قطعا می‌تواند توطئه‌های غرب علیه جهان اسلام را خنثی کند. در همین چارچوب باید اقناع جریان‌های فکری منحرف به‌ویژه جریان‌های سلفی – تکفیری که زاییده تفکرات غرب و مورد حمایت رژیم صهیونیستی هستند با دقت و همت بیشتری در جهان اسلام انجام شود و علمای جهان اسلام در این زمینه فعال‌تر شوند. هر چقدر که وحدت در حوزه فکری، بیشتر تحقق یابد و ادبیات وحدت در جهان اسلام گسترش یافته و نقاط وحدت‌بخش در میان مسلمانان برجسته‌سازی شود، قطعا می‌توانیم مقابل توطئه‌های غرب بایستیم و از بروز جنایات مشابه جلوگیری کنیم. البته‌ باید بدانیم که وحدت جهان اسلام قطعا مورد حقد و کینه صهیونیسم بین‌الملل خواهد بود و آنها از برنامه‌ریزی برای خدشه‌دار کردن این وحدت، دست نخواهند کشید و مسلمانان نیز باید همواره در این زمینه هوشیار باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false