مفسدان اقتصادی در هر لباس و شخصیتی که هستند باید با آنها برخورد شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مفسدان اقتصادی در هر لباس و شخصیتی که هستند باید با آنها برخورد شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید برای مقابله با مفسدان اقتصادی جامعه بیان کرد: تقاضای مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجاهدت در مقابله با مفسدان اقتصادی در هر لباس و شخصیت است که باید با تمام توان با این مفسدان مقابله کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از گزارش "گام نیوز"،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر به نقش وفاداری به ساختار نظام اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در عرصه کمال انسان و نجات بشر وفاداری به عهد و پیمان است اظهار داشت: در مسیر کمال شخصی و اجتماعی انسان در ساختار نظام اسلامی نقش وفاداری است؛ خداوند در قرآن فرموده است" کسی که به عهد و پیمان خود وفاداراست وتقوا را رعایت می کند؛ محبوب خداست" و در جایی دیگر آمده است" به عهد و پیمان خود وفادار باشید تا من نیز نسبت به عهدی که با شما بستم وفادار بمانم".

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به عهد و پیمان سیاسی و اسلامی نسبت به نظام حکومت اسلامی در زندگی اجتماعی بیان داشت: در زمان پیامبر اسلام(ص) کسانی وفا به عهد داشتند که در مسیر زندگی خویش تقوای سیاسی را رعایت می کردند و هیچگاه از فرمان رهبری رسول خدا(ص) تخطی نکردند؛ وظیفه انسان در زندگی اجتماعی خویش آن است که با مراعات تقوای سیاسی در فضایی که موجب سربلندی و پیشرفت نظام می شود حرکت کند.

امام جمعه بوشهر افزود: تاریخ کسانی را که با تقوا و دارای شخصیتهایی سیاسی  مانند عمار و ابوذر که از اصحاب و یاران وفادار به نظام و ولی امر خود بودند سربلند بیرون آورد و افرادی چون طلحه و زبیر را که وفادار به رهبر و اسلام نبودند و تقوای سیاسی نداشتند باعث شوند جنگ هایی را در طول تارخ اسلام  به راه اندازند و در بین مسلمانان جنگ و خونریزی و تفرقه به وجود آورند و ضربات جبران ناپدیری به نظام اسلام وارد کنند.

صفایی بوشهری اولین نکته وفاداری انسان در نظام اسلامی را بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: انسان نسبت به فضای جامعه خود آگاهی و بینایی داشته باشد و با بصیرت افزایی خود عوامل انحراف و انحطاط یک جامعه را بشناسد و تحلیل کند و تشخیص و ریشه یابی کند و در مسیراقتدار نظام اسلامی حرکت کند.

 وی دومین عنصر وفاداری در نظام اسلامی را مجاهدت عنوان کرد و با بیان اینکه انسان با مجاهدت می تواند در مسیر تعالی و رشد سیاسی جامعه پیش رود با اشاره به نکته سوم افزود: سربلندی در امتحانات نشان می دهد که قدرت و ارزش فرد در جامعه سیاسی و اجتماعی زندگی درمسائل جنگ و تحریم اقتصادی و جان دادن در راه خدا و دیگر امتحانات الهی چگونه است و خداوند آنان را بشارت می دهد.

صفایی بوشهری با اشاره به نکته چهارم در وفاداری به نظام اسلامی اضافه کرد: استقامت و بصیرت داشتن و مجاهدت در راه خدا در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی خدا محوری است که مایه رشد و نجات انسان و کمال و ارتقا شخصیت او در جامعه و نظام اسلامی خواهد بود.
 
امام جمعه بوشهر در خطبه های دوم نماز جمعه با گرامیداشت روز ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در اندیشه ایجاد تمدنی نوین و اسلامی برای جهان بشریت براساس  معنویت و عدالت گستری است انقلابی که فصلی نوین را در تاریخ رقم زد که در هیچ دوره از زمان و نظام جهان و در فکرهیچ متفکرسیاسی خطور نمی کرد و این انقلاب ثمره عنایات خداوند و حضرت بقیه الله(عج) و رهبری های امام راحل و خون شهدای گرانقدر و حضور مردم ولایتمدار ایران بود که باعث شد تمام محاسبات دشمنان و استکبار جهان را بر هم زند و انقلابی که ایمان و معنویت و اخلاق اسلامی و ایجاد بصیرت و بیداری در جهان اسلام بود نصیب مردم ایران شود.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده اند اظهار کرد: مسئولین و متفکران و نخبگان در عرصه اقتصاد، طرح اقتصاد مقاومتی را که از تأکیدات مقام معظم رهبری است را درک کنند و با مجاهدت اجرایی و عملیاتی سازند.

وی با بیان اینکه جوهره اقتصاد مقاومتی اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی است اضافه کرد: هم در دولت و هم در مجلس اسلامی در حوزه اقتصاد ایران بر ظرفیت ها و استعدادهای درونی و منابع انسانی برنامه ریزی شود و در عرصه های تولید و فناوری و دانش بنیان اتکا به داخل باشد و ایران این توانمندی را دارد که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تحولی نوین در اقتصاد ایجاد کنیم و کشور را به سمت پیشرفت اقتصادی رهنمون سازیم.

صفایی بوشهری به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به فرهنگ اشاره کرد وافزود: تهاجم فرهنگی جهان غرب و استعمار در فضا های رسانه ای و اطلاعاتی و مکتوب، نشان از تخریب دین اسلام در جهان است این سؤال پیش می آید که آیا در عرصه فرهنگ تاکنون کار شده است؟ آیا تلاشی صورت گرفته است تا فرهنگ درجامعه رشد دهیم؟ چرا در عرصه فرهنگ، دین و ارزشها توجه نمی شود؟ مسئولیت دستگاههای فرهنگی و ارشاد اسلامی در جامعه چیست؟ در این زمینه دفاع مقدس فرهنگی را می طلبد که متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش به حفظ ارزشها و آرمانها در برنامه های فرهنگی و توسعه زیرساخت های فرهنگی در جامعه باشند.

وی با گرامیداشت روز ۱۹ بهمن و یادآوری حماسه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروی هوایی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با آغاز انقلاب برعهد و پیمان خود با امام (ره) سرفصل نوینی در ایران و نیروهای مسلح آغاز کرد که ان شاءالله همراه با سپاه و بسیج همواره در مسیر موفقیت کشورو میهن عزیزمان گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید برای مقابله با مفسدان اقتصادی جامعه بیان کرد: تقاضای مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی مجاهدت در مقابله با مفسدان اقتصادی در هر لباس و شخصیت است که باید با تمام توان با این مفسدان مقابله کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم دنبال عدالت هستند افزود: با تمام توان از مسئولان ذیربط می‌خواهیم با مفسدان اقتصادی بشدت برخورد کنند و هر گونه فساد اقتصادی را در جامعه محکوم می‌کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false