×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آیا سبد راى اصلاح طلبان، نتیجه انتخابات حوزه جنوب را رقم خواهد زد؟

به گزارش چغادک نیوز: فصل انتخاب از راه مى رسد و با چیدمان کنونى کاندیداهاى انتخابات در حوزه ى جنوب استان بوشهر، مى توان تکرار نتیجه دوره ى دهم را متصور بود که بر این مدعا دلایلى چند کفایت مى کند.

با در نظر گرفتن تنها همان سبد ٢٧ هزار تایى کاندیداى بى نام و نشان دور گذشته اصلاح طلبان و جنگ تمام عیار اصلاحى- اصولى آن دوره  به نظر می رسد تنها کاندیدای اصولگرا نتواند سهامدار این سبد بکر شود و در همین شرایط رقیب سه دوره ى اخیر وى ( نماینده کنونى) بدلایل بسیار بدیهى سهم عمده اى از این راى را به خود اختصاص خواهد داد.

چرا که اولاً بخشى از اصلاح طلبان جمى و کنگانى دور گذشته نیز وى را همراهى کرده و با یار گیرى هاى چهارساله ى نماینده از بدنه ى اصلاح طلبانى که حامى وى نبودند میتواند بر روى این همراهى حساب ویژه اى باز کند.

ثانیاً خواستگاه دولت مستقر  و نماینده ى فعلى قطعاً به اصلاح طلبان نزدیک تر است و ثالثاً اینکه اصلاح طلبان استان و بالاخص حوزه جنوب نشان داده اند آنچنان رادیکال نشده اند که انتخابات را تحریم کنند و قطعاً قاطبه ى این جریان در هفته ى آخر به این کارزار مى پیوندند.

براساس شنیده ها، در همین مدت کوتاه پس از اعلام لیست فیلتر شده و با توجه به حذف حسین بردستانى کاندیداى دوره گذشته جریان اصلاح طلب و همچنین ابراهیم مومنى -چهره خوش نام اصلاح طلب دیرى ها که خیلی ها در شهرستان دیر وى را شانس اول مى دانستند -جلسات و دیدارهاى محفلى پنج چهره اصلاح طلب دیرى با همفکران خود در سایر شهرستانهاى حوزه انتخابیه به شدت در حال برگزارى است.

حال به دلایل فوق الذکر میتوان گفت، حتى با وجود ریزش آراء خانم نماینده، وى به پشتوانه این سبد ٢٧ هزار رای مجدداً مسافر بهارستان شود.

اما با توجه به پیگیرى هاى جدى دو کاندیدای سرشناس دیرى و احتمال بازگشت حداقل یکى از آنان وضعیت کاملاً متفاوت خواهد شد و در این میان شانس اول شدن تنها کاندیدای اصولگرا براى پیروزى و جبران شکست دور قبل افزایش چشمگیری خواهد یافت، اگرچه در آن حالت شاید معادلات به سمتى پیش رود که حتى خانم نماینده رتبه اى بهتر از جایگاه سوم را کسب نکند.

باید منتظر ماند تا نتیجه بررسى اعتراضات کاندیداهای رد و عدم احراز صلاحیت شده اعلام شود و در آن زمان و با توجه به متغیرهاى دیگر و باز شدن کلاف هاى این رقابت، پیش بینى ها آسانتر خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false