مهمترین راهبرد رسانه ها باید تدوین طرح دفاع مقدس رسانه ای باشد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مهمترین راهبرد رسانه ها باید تدوین طرح دفاع مقدس رسانه ای باشد

وی با اشاره به اینکه"رسانه مهم‌ترین ابزار این تهاجم است" یادآور شد: نظام سلطه با طراحی، مدیریت، نظارت، بازتولید وپیشرفت تکنولوژی رسانه، نبردی عظیم و بی نظیر در طول تاریخ ، علیه جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی آغاز کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از سوک ، آیت الله صفایی بوشهری در افتتاحیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه که در مشهد برگزار شد با اشاره به تهاجم نرم رسانه‌ای اظهار کرد: تهاجم نرم برنامه راهبردی نظام سلطه در تمامی ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه"رسانه مهم‌ترین ابزار این تهاجم است" یادآور شد: نظام سلطه با طراحی، مدیریت، نظارت، بازتولید وپیشرفت تکنولوژی رسانه، نبردی عظیم و بی نظیر در طول تاریخ ، علیه جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی آغاز کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امپریالیسم رسانه ای به دنبال تسلط همه جانبه بر جهان است، افزود: اهدافی که این تهاجم رسانه ای دنبال می کند، نبرد با نظام های انقلابی و تخریب هویت و شخصیت ملی و دینی جامعه هدف است.

وی اظهار کرد: دگرگونی برنامه‌های معرفتی جامعه، دومین هدف رسانه‌های غربی در جنگ نرم است، آن‌ها می‌خواهند بنیانی نوین در جامعه حاکم شود. رسانه‌های غربی قصد دارند هویت غربی را در جهان حاکم کنند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه "تغییر نظام‌های سیاسی مستقل به نظام‌های سیاسی وابسته از دیگر اهداف رسانه‌های غرب است" تصریح کرد: تسلط بر منابع استراتژیک و چپاول سرمایه‌های ملی از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است.

وی افزود : استفاده نظامی و امنیتی از کشورهای توسعه نیافته و استفاده در مجامع بین المللی، توقف کامل در دانش‌های روز دنیا از دیگر اهداف رسانه‌های غربی است که آن را با جدیت دنبال می کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهرعنوان کرد: نظام سلطه اجازه نمی‌دهد بسیاری از کشور‌ها رشد علمی داشته باشند، آن‌ها می‌خواهند کشور‌ها را وابسته خود نگه دارند. شکست تمامی حرکت‌های مقاومتی نیز به عنوان یکی دیگر از اهداف رسانه‌های غرب در عرصه جنگ نرم است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کردند: رسانه‌های غربی در حال تخریب چهره‌های انقلاب هستند و در این میان چهره‌های وابسته را بزرگ جلوه می‌دهند.

ایشان با اشاره به اینکه گسترش پهنای تهاجم رسانه‌ای از دیگر رویکردهای رسانه‌های غربی است بیان داشتند: بعد از جنگ جهانی دوم، توسعه علم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، پیدایش سیستم‌های نوین مخابراتی و پیشرفت روز افزون ماهواره و تلفن‌های همراه، این تهاجم هم از جهت ابزار و هم از جهت پایگاه‌های دشمن گسترده‌ تر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر با اشاره به اینکه "ایران اسلامی بر اساس منویات مقام معظم رهبری مسیر درستی را در طول تاریخ طی کرده است" خاطرنشان کردند: در برابر تهاجم گسترده‌ای جهان اسلام، باید طرح "دفاع مقدس رسانه‌ای" طراحی شود و این موضوع وظیفه اصلی اصحاب رسانه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ولایت‌مداری به عنوان مهم‌ترین ویژگی این دفاع‌مقدس اشاره کردند و افزودند: هرگاه جامعه در مسیر ولایت حرکت کرده پیروزی به دست آمده است.

ایشان با اشاره به اینکه "مجاهدت رسانه‌ای دومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای است" تصریح کردند: بصریت سیاسی رسانه‌ای با رویکرد دوری از فتنه، سومین ویژگی دفاع مقدس رسانه‌ای در کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کردند: هوشمندی رسانه‌ای و نظارت بر اوضاع ملی و فراملی از دیگر ویژگی‌های این طرح ملی به حساب می‌آید. تهدیدات دشمنان باید شناسایی شود و راهکاری‌های مقابله با آن باید بررسی شود.

امام جمعه بوشهر به موضوع توسعه تکنولوژی در عرصه سیستم‌های رسانه‌ای اشاره کردند و فرمودند: تولید منابع کارآمد انقلابی در حوزه مدیریت بزرگ رسانه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس نوین است. شناخت فقه رسانه‌ای از ویژگی‌های مهم رسانه است زیرا بسیاری از رسانه‌های ما دچار "گناه رسانه‌ای" می‌شوند.

ایشان با تاکید براینکه "سامانه تولید منابع کارآمد انقلابی در کشور راه‌اندازی شود" تصریح کردند: بسیاری از اصحاب رسانه به گناه رسانه‌ای مبتلا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت شکل‌گیری هم‌افزایی ولایی در کشور خاطرنشان کردند: آمادگی برای مقابله با تهدید‌های رسانه‌ای، اطلاع رسانی صادقانه در راستای پیشرفت انقلاب اسلامی و ایجاد روح امید و بالندگی و نشاط انقلابی برای نسل‌های آینده از ویژگی‌های مهم دفاع رسانه‌ای است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false