×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
حضور آیت‌الله اراکی در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی

آیت‌الله شیخ محسن اراکی در همایش بین‌المللی «وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها از دیدگاه قرآن و روایات» مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به ارائه سخنرانی می‌پردازد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل ازخبرگزاری مهر، حضرت آیت‌الله شیخ محسن اراکی در همایش بین‌المللی «وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها از دیدگاه قرآن و روایات» به ارائه سخنرانی خواهد پرداخت.

این همایش روز جمعه ۱۲ دی‌ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۱ به دبیری مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در سالن سعدی برج میلاد برگزار خواهد شد. در این همایش آیت‌الله شیخ محسن اراکی در حوزه فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی به ارائه سخنرانی خواهد پرداخت.

آیت‌الله محسن اراکی، مجتهد علوم اسلامی، دکترای فلسفه تطبیقی، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب است. وی همچنین، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری در جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت، مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اندیشهٔ اسلامی قم، و یکی از اساتید دروس عالی فقه و اصول در حوزهٔ علمیهٔ قم است و آثار مکتوب متعددی به زبان فارسی و عربی دارد.

در سمینار «وحدت اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها از دیدگاه قرآن و روایات» همچنین کریستین بنو در حوزه فرصت‌ها و چالش‌های وحدت اسلامی و دکتر محمدجواد مهدوی‌نژاد در مورد «نمادهای قرآنی؛ رمز وحدت در معماری معاصر کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس» صحبت خواهند کرد.

در بخش ارائه مقالات، داوود جمینی با موضوع «شناسایی استراتژی و ارائه راهکارهای عملی تقویت وحدت اسلامی جهان اسلام با استفاده از مدل برنامه‌ریزی استراتژیک SWOT » به ارائه مقاله می‌پردازد.

هادی داوودی زواره مقاله خود با موضوع «واکاوی رویکرد معرفت‌شناختی جریان سلفی- تکفیری به عنوان عامل عمده افتراق در وحدت امت اسلامی» را تشریح می‌نماید. همچنین محمدرضا مطر الشریفی در مورد «وحده الأمه … خط المعرفه والتطبیق بین دلالات القرآن الکریم وحرکه المعصوم» به سخنرانی خواهد پرداخت و عبدالهاشم میرزااف مقاله «ابعاد و گستره وحدت اسلامی در قرآن کریم» را ارائه خواهد کرد.

پس از آن هیئت داوران شامل حجت‌الاسلام و المسلمین علم‌الهدی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب؛ دکتر محمدعلی لسانی فشارکی؛ دکتر جعفر نکونام؛ دکتر ابوالفضل خوش‌منش و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدرضا مودب آثار را نقد و بررسی خواهند  نمود

وحدت

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false