×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رشد ۳۹ درصدی واردات کالا

استاندار گفت: میزان واردات کالا در هشت ماه امسال نبست به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۹ درصدی برخوردار است.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی سالاری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:از محل منابع مالی در اختیار وزارتخانه‌ها، در هشت ماه ابتدای امسال ۱۸۳ میلیارد تومان اعتبار به استان بوشهر اختصاص یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

‌سالاری ‌اظهار داشت: تا پایان سال مالی ۹۱، ۳۸ میلیارد تومان و تا پایان سال مالی ۹۲، ۹۲ میلیارد تومان به استان بوشهر اختصاص یافته اما این رقم در هشت ماه ابتدای امسال ۱۸۳ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: از محل طرح‌های مقام معظم رهبری نیز در سال گذشته ۳۱ میلیارد تومان و سال قبل از آن نیز ۲۸ میلیارد تومان اختصاص یافت و امسال ۱۱۵ میلیارد تومان در این زمینه اختصاص یافت که پرداخت شد.

ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر

استاندار گفت: ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر در قالب تفاهم نامه با روس ها قطعی شده است اما دونیروگاه دیگر هنوز قطعی نیست.

وی بیان ادامه داد: برای تربیت و تامین هشت هزار نفر نیروی مورد نیاز این نیروگاه ها تفاهم نامه با سازمان انرژی اتمی و فنی حرفه ای برای مدت دو سال امضا شده است که زمینه اشتغال این افراد برای پروژه های جدید نیروگاه اتمی در بوشهر حاصل می شود.

سالاری بیان کرد : با افزایش اعتبارات برای همه شهرداریها، دهیاری ها و دستگاههای اجرایی دو برابر پارسال تاکنون اعتبار اختصاص یافته است.

دهه فجر امسال تمام روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت از امکانات ورزشی بهره مند می‌شوند

استاندار بوشهر با اشاره به مطالبه سه هزار میلیارد ریالی یپمانکاران این استان از طرح های در دست ساخت گفت: و برای یکهزارو ۵۲۴ پرژوه فعال باقیمانده نیز شش هزارو ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد که بخش عمده آنها مربوط به مطالبات پیمانکاران است.

وی افزود: مصوبه دولت را در زمینه منطقه آزاد بوشهر گرفته‌ایم و در انتظار طرح آن در مجلس هستیم که بر این اساس، مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در استان بوشهر داده می‌شود و محدوده آن مشخص نیست ولی باید کناردریا و در منطقه مرزی باشد.

سالاری، با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های ورزشی در استان بوشهر شده است افزود: تا دهه فجر امسال تمام روستاهای بالای یک هزار نفر جمعیت از امکانات ورزشی بهره مند می‌شوند.

 

وی در ارتباط با وضعیت راه‌آهن نیز بیان کرد: اجرای راه‌آهن یکی از مطالبات اساسی مردم استان است که پیگیری‌های زیادی را داشته‌ایم و قو‌لهایی را گرفته‌ایم و آخرین مصوبه هم فاینانس چینی ها که با مشارکت شرکت ایرانی انجام شده است.

اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های ما مطرح است

وی در زمینه زیرساخت های توسعه ای افزود: بزرگراه بوشهر – شیراز در قالب چهار بانده کردن جاده فعلی در دستور کار است و پیمانکار اجرای قطعات باقیمانده این پروژه در حوزه استان بوشهر از دالکی تا کنارتخته تا پایان امسال انتخاب و به مدت دوسال اجرایی خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) بوشهر نیز طرح‌های بسیار خوبی اجرا خواهد شد که پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه برای اجرای دهکده گردشگری در این منطقه اختصاص می‌یابد.
وی تاکید کرد: اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های ما مطرح است و نیاز است که از ظرفیت‌های استان بوشهر به خوبی برای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

سالاری از عزم مدیریت ارشد استان بوشهر برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان خبر داد و افزود: برای اجرایی شدن این طرح مصوبه هیات مدیره شرکت های معتبری گرفته شده است.

واکنش استاندار بوشهر به حادثه آتش‌سوزی مهیب در عسلویه

استاندار بوشهر درخصوص آتش سوزی در ساختمان شهید تندگویان عسلویه اظهار داشت: دلیل آتش‌سوزی باید بررسی شود و پس از مشخص شدن دلیل اصلی آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 وی ادامه داد :موضوعی که در این اتفاق باید مد نظر باشد این است که آمادگی ما در مقابل وقوع چنین حوادثی کم است و این مبحث را به معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور منعکس کردیم و پیشنهاداتی هم ارائه شده تا آمادگی ما در مقابل چنین حوادثی بالا برود.

سالاری در مورد حادثه تنبیه یک دانش‌آموز توسط مدیر مدرسه و بستری شدن دانش‌آموز در بیمارستان بیان کرد: این جریان حادثه  نگران‌کننده‌ای بوده و اصلا قابل دفاع نیست، برخوردهای لازم در حال انجام است اما باید در فضایی آرام، مقررات را در خصوص چنین تخلفاتی اجرا کنیم.

هیچ وقت در صدد محدود کردن هیچ رسانه ای بر نیامده ایم

استاندار بوشهر گفت: هیچ وقت در صدد محدود کردن هیچ رسانه ای بر نیامده ایم و نسبت به نظرها، پیشنهادها و نقد ها بی تفاوت نیستیم و و با لحاظ در برنامه ها پیگیری لازم انجام می شود طوری که پیگیری منصفانه، عادلانه و مجدانه در مجموعه مدیریتی استان وجود دارد.

سالاری افزود: در ۸ ماه امسال ۳۹ درصد ورودی کالاها از بنادر استان نسبت به سال قبل افزایش دارد که نشان از رونق اقتصادی استان بوشهر است.

وی همچنین از توسعه بنادر استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تفاهم نامه و قراردادهای بسیار مهمی روز سه شنبه امضا شده است که در مجموع ۳۲۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها اختصاص می یابد که تاکنون این میزان اعتبار برای اجرای طرح ملی در استان بوشهر بی نظیر بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false