×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مرز شلمچه باز شد؛ عبور ۱۸۰هزار زائر حرم حسینی از مرز شلمچه

فرماندار خرمشهر گفت: ساعتی پیش امکان تردد از مرز شلمچه دوباره فراهم شد و از روز اول آذر تاکنون ۱۸۰ هزار زائر از این مرز به‌سمت عتبات مشرف شدند.

به گزارش "چغادک نیوز"،    ولی‌الله حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: ساعتی پیش امکان تردد از مرز شلمچه دوباره فراهم شد و از روز اول آذر تاکنون ۱۸۰ هزار زائر از این مرز به‌سمت عتبات مشرف شدند.

وی افزود: به‌لطف خدا مشکلی وجود ندارد و هم اکنون زائران در حال تردد هستند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰هزار نفر از مرز شلمچه وارد عراق شده‌اند، تأکید کرد: عبور زائران از شلمچه به‌خوبی و روانی انجام پذیر است و در شلمچه مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد بسته شدن مرز از سوی عراق بوده و عوامل مرز ایران همواره آماده خدمات رسانی به زوار بوده و هستند.

به گزارش تسنیم، مرز شلمچه از ساعت ۲۰ جمعه‌شب به‌دلیل ازدحام جمعیت زائران ایرانی در این نقطه مرزی از سوی طرف عراقی بسته شده بود.

طرف عراقی ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار نفر در روز را اعلام کرده بود اما با توجه به حجم زیاد زائران اربعین حسینی روزانه بیش از ۵۰ هزار زائر متقاضی عبور از مرز شلمچه به عراق برای شرکت در آئین اربعین حسینی هستند.

بنا به گفته مسئولان دشت آزدگان از اوایل آذرماه تا روز چهاردهم این ماه ۱۵۰ هزار نفر از مرز چزابه عبور کردند و تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۲۷ هزار نفر از مرز خارج شده‌اند.

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در این میان شایعاتی ایجاد شده که امکان تردد با کارت ملی میسر است و به‌دلیل قرار گرفتن برخی از اشخاص در صفوف تردد وقفه‌هایی ایجاد می‌شود. امکان تردد در عراق فقط با گذرنامه‌های معتبر ممکن است و هرگونه تردد با کارت ملی و یا گذرنامه‌های غیرمعتبر صحت ندارد.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false