همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر گشایش یافت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر گشایش یافت

دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر دراین آیین گفت: اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم باید از همه روحانیون این استان که عمر خود را صرف احیای دین و خدمت به مردم سپری کرده اند، تجلیل شود اما بضاعت این کار وجود ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایرنا حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: برهمین اساس دراین همایش فقط از ۱۰ عالم جلیل القدر استان بوشهر تجلیل می شود.

وی یادآورشد: استمرار این همایش به جشنواره پژوهشی آیت الله بلادی که سال آینده ۱۳ آذر برگزار می شود، متصل خواهد شد.

دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اضافه کرد: دبیرخانه همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر در قم و بوشهر فعال است و پژوهشگران روحانی برای غنای بیشتر آن همکاری لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیان می توانند پایان نامه ها، کتب و مقالات خود را برای شرکت دراین جشنواره به دبیرخانه هایی یادشده ارسال کنند.

جمالی با بیان اینکه سخنرانان این همایش آیات عظام غلامعلی صفایی بوشهری و عبدالنبی نمازی هستند گفت: نسل جوان با مفاخر روحانیت آشنایی کاملی ندارند که برگزاری چنین همایش هایی در حل این مشکل اثر گذار است.

وی افزود: گمنامی برخی مفاخر و علما سیاستی استعماری و استکباری است که در حقیقت مردم ایران و بویژه استان بوشهر را فرا گرفته است.

دبیر دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اظهارکرد: هویت یک جامعه هیچ وقت جدای از تاریخ آن نیست و سرمایه های این هویت علما، بزرگان و دانشمندان هستند.

جمالی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه علمیه، امور فقهی و اصولی دارای شخصیت های ملی و بین المللی است که باید به جامعه معرفی شوند.

وی رونمایی از کتابخانه مجازی فاطمه زهرا(س) با ۱۰ هزار جلد کتاب الکترونیکی، طرح یادواره شهدای روحانی استان، برگزاری جشنواره علامه بلادی را از جمله برنامه های جنبی این همایش ذکر کرد./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false