×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
لاریجانی: همه مشکلات راه حل دارند

علی لاریجانی در دیدار رییس مجلس ملی پاکستان گفت: در مسائل اقتصادی روابط خوبی داریم اما ظرفیت دو کشور بیش از این است و باید گام‌های بلندتری در زمینه روابط اقتصادی برداشته شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار عصر امروز خود با رییس مجلس ملی پاکستان اظهار کرد: کشور پاکستان برای ما یک موقعیت ممتازی است و کشور مسلمان، برادر، دوست و همسایه ماست که همیشه در طول تاریخ و پس از انقلاب روابط بسیار صمیمانه‌ای داشته‌ایم و این در همه دولت‌ها در پاکستان وجود داشته که به ریشه‌های فرهنگی برمی‌گردد.

رییس مجلس قانونگذاری خطاب به رییس مجلس ملی پاکستان گفت: از ملاقاتی که با شما داشتم احساس کردم که افکارتان برای بالابردن روابط دو کشور و مسائل دنیای اسلام بسیار نزدیک است.

لاریجانی با تاکید بر گسترش روابط پارلمانی گفت: پارلمان دو کشور از اقتدار خیلی خوبی برخوردار هستند؛ در واقع دموکراسی در ایران و پاکستان واقعی است و این سیمای واقعی بودن دموکراسی را می‌توان در قدرت پارلمان‌ها دید که از این جهت پارلمان‌ها با هم می‌توانند همکاری داشته باشند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم در مجامع بین المللی با یکدیگر مشورت‌هایی داشته باشیم به روابط همکاری میان دولت‌ها اشاره کرد و گفت: در مسائل اقتصادی روابط خوبی داریم اما ظرفیت دو کشور بیش از این است و باید گام‌های بلندتری در زمینه روابط اقتصادی برداشته شود.

رییس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: کشور ما با ترکیه سالی ۲۰ میلیارد دلار، با امارات حدود ۱۴ میلیارد دلار روابط تجاری دارد و با کشور پاکستان که کشور دوست ما است روابط ما زیر یک میلیارد دلار است و ما نیاز داریم که این روابط را گسترش دهیم.

لاریجانی با اشاره به مسائل نفتی و پتروشیمی اظهار کرد:‌ ما اکنون به شما نفت می‌فروشیم که می توانیم حجم آن را زیادتر کنیم.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه پروژه گاز یک پروژه بسیار مهمی است ابراز امیدواری کرد که سطح روابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

لاریجانی تصریح کرد: متوجه مشکلات هستیم ولی همه اینها راه حل دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به همکاری امنیتی گفت: ما مرز مشترک با شما داریم این مرز دوستی بین دو کشور است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس مجلس ملی پاکستان با اشاره به این‌که «سیمای واقعی دموکراسی را می‌توان در قدرت پارلمان‌های دو کشور دید» گفت: جریان‌های افراطی عملا کاری می‌کنند که استفاده آن را آمریکا و اسراییل می‌برند.

 

به گزارش ایسنا علی لاریجانی رییس قوه مقننه با اشاره به همکاری‌های امنیتی اظهار کرد: ما مرز مشترک با شما داریم این مرز دوستی بین دو کشور است اما برخی از اشرار و افراد تندرو این مرز را تخریب می‌کنند و این به طور طبیعی بر روی مردم تاثیر می‌گذارد.

 

وی تصریح کرد: ما بارها با مسئولین امنیتی کشور شما در این زمینه صحبت کردیم و آن‌ها هم ، هم عقیده بودند که باید از مرز دو کشور صیانت کنیم. حتما همکاری‌های امنیتی بین دو کشور کمک می‌کند که یک عده شرور شرایط دو کشور را مشوح نکنند.

 

وی همچنین با اشاره به مسائل منطقه و بحران‌های بوجود آمده اظها ر کرد: در این مسائل سعی می‌کنند بین مسلمانان اختلاف بیاندازند و ما این حرکت را یک حرکت شیطنت‌آمیز می‌بینیم که دنبال تفرقه بین مسلمانان است و مسلمانان از هر فرقه‌ای که باشند خدای واحد دارند، کتاب آسمانی‌شان یکی است و نمازشان یکی است و این درگیری که بوجود می‌آورند درگیری طبیعی نیست.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این جریان‌های افراطی و تندرو و تروریستی عملا کاری می‌کنند که استفاده آن را قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و اسراییل می‌برند.

 

وی با تاکید بر این‌که «آمریکا و صهیونیست‌ها از هر اختلافی در امت اسلامی استفاده می‌برند» گفت: باید تلاش کرد این مشکلات را حل کرد و متاسفانه الان حرکت‌های تروریستی در اکثر کشورهای اسلامی وجود دارند.

 

وی با اشاره به این‌که «برخی کشورهای منطقه یا توجهی نسبت به جریانات تروریستی ندارند یا حتی به آن‌ها کمک می‌کنند» ابراز کرد: باید با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و این نقطه‌ای است که ما را با شما نزدیک می‌کند تا با همکاری یکدیکر در کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریسم همفکری شود.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ سردار ایاز صادق رییس مجلس ملی پاکستان نیز ضمن معرفی رهبران احزاب که نماینده پارلمان این کشور هستند به امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود همکاری میان دو کشور افزایش یابد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false