×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
توقیف ۵۳ فروند شناور صید ترال در آبهای استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: عقیل امینی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر پیرامون صید ترال اظهار کرد: ما در استان بوشهر چند نمونه صید داریم که شامل صید ترال کف، میانه آبی و بالای آب می باشد که ترال کف به جز برای صید میگو ممنوع می باشد و مخالف صد درصد این صید در استان بوده و پیگیری های زیادی را انجام داده ایم.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در هفته گذشته ۴ شناور ترال مربوط به استانهای همجوار را در بوشهر توقیف کرده ایم، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۳ فروند شناور صید ترال و همچنین ادوات مختلف صید و همچنین ۵هزار و ۲۰۰ کیلو ماهی و ۱۲۰۰ کیلو میگو نیز توقیف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۴۷۴ قایق و ۵۴۶ لنج و ۲۱ فروند کشتی مجوزدار در استان بوشهر وجود دارد، عنوان کرد:  بر اساس سرشماری سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱۰۰ قایق بدون مجوز در استان وجود داشته که تاکنون این رقم به ۳۶۸۳ قایق رسیده است که اقدامات لازم در خصوص ثبت این قایق ها در درگاه ملی صدور مجوزها در حال انجام بوده و تاکنون با ۲۴ فروند از آنها برخورد قانونی صورت گرفته است.

 

امینی با بیان اینکه صید ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن آبزی در استان بوشهر در سال جاری پیش بینی شده بود که شامل سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی، ۳۸ هزار تن میگو و مابقی سایر اّبزیان است،  عنوان کرد: به دلایلی از جمله بیماری مرگ زودرس در مزارع پرورش میگو و همچنین کمبود شدید بچه ماهی، فقط حدود ۲۸ هزار تن تولید آبزیان در سالی جاری در استان اتفاق افتاده است.

 

امینی با اعلام این که شیلات بوشهر تا دهه ۷۰ فقط در حوزه صید و صیادی فعال بوده، گفت: از سال ۱۳۷۴ فعالیت‌های آبزی‌پروری در سطح استان آغاز و اکنون این استان قطب‌های آبزی‌پروری کشور به شمار می رود.

 

وی بیان کرد: توسعه اسکله های صیادی بنادر استان، تجهیز و به روزرسانی این اسکله ها به سیستم های اعلان و اطفا حریق پیشرفته و ساماندهی قایق های بدون مجوز از جمله مهمترین فعالیت های شیلات استان بوده است.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در آب‌های استان را دنبال می کنیم که امسال یک هزار و ۸۳۰ سازه بتنی در دریا مستقر شده و برای مطالعات ایجاد زیستگاه در کنگان در سال آینده برنامه داریم.

 

امینی با پیش بینی تولید ۴۷ هزار تن میگو برای سال آینده، گفت: هفت هزار و ۴۸۹ هکتار از مزارع میگو استان در سال آینده زیرکشت می رود.

 

وی عنوان کرد: بوشهر یکی از استان‌های پیش‌ران در تولید ماهی در قفس است که فقط در یک مجموعه پنج هزار تنی مربوط به اداره کل اوقاف استان ، امسال ۲ هزار تن تولید اتفاق افتاد در سال آینده ۳ هزار تن دیگر به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان دارای پروانه فعالیت هستند که ظرفیت اسمی آنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن است که امسال تاکنون هزار و ۳۰ تن برداشت شده و برخی از قفس‌ها به خاطر نبود بچه‌ماهی خالی است.

 

امینی ادامه داد: تولید جلبک، صدف خوراکی، کرم نرئیس، زالو و ماهی‌های زینتی نیز در استان بوشهرانجام می شود.

 

وی گفت: سال گذشته تعهد اشتغال شیلات استان بوشهر، یک‌هزار و ۶۰۰ نفر بود که بیش از این عدد و به میزان یک هزار و ۶۶۰ نفر محقق شد و امسال نیز یک‌هزار و ۶۰۰ نفر تعهد اشتغال داشته‌ایم که تاکنون یک‌هزار و ۵۷۰ مورد محقق شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false