×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۲۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز: عباس روشن در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر، اظهار کرد: امسال ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای استان بوشهر پیش بینی شده است که تاکنون ۶۸درصد این رقم جذب شده است که بالاترین میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: کارسازترین موضوع در امر توانمند سازی مددجویان اشتغال است که با اعتماد دولت مرکز خرد ایجاد فرصت های شغلی به کمیته امداد کشور با تکلیف ۵۰۰ هزار فرصت شغلی واگذار شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: امسال جشن خودکفایی سه هزار مددجوی بوشهری برگزار شد که این شمار از سطح دریافت خدمات این نهاد حمایتی خارج شده اند.

 

روشن اضافه کرد: هم اینک ۴۰ هزار خانوار بوشهری در قالب ۸۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد است که از این شمار ۳۶ هزار نفر مستمری بگیر و مابقی نیز از سایر خدمات بهره مند می شوند.

 

وی ادامه داد: یکهزارو ۹۰۹ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر مشمول بیمه هستند و هم اینک ۴۵۲ نفر از مددجویان نیز بابت پرداختی های این نهاد بیمه دریافت می کنند.

 

روشن با اشاره به بهره مندی ۶ هزارو ۶۷۰ نفر از مددجویان از خدمات درمانی گفت: یکهزارو ۲۳۶ نفر نیز از خدمات حمایتی جهیزیه برخوردار شده اند.

 

وی افزود: امسال چهار هزارو ۸۴۹ فقره وام ضروری معادل ۴۸۰ میلیارد ریال به افراد واجد شرایط در این استان پرداخت شده است.

 

این مقام مسوول تصریح کرد: امسال سه هزارو ۷۸۱ کالای ضروری شامل یخچال ، کولر ، آبگرمکن و سایر اقلام به مددجویان واگذار شده است.

 

روشن اظهار داشت: همچنین در راستای کاهش مشکلات مسکن مددجویان نیز امسال ۵۵۹ فقره وام ودیعه مسکن معادل ۲۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزارو ۲۳۸ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر هستند گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۳ هزار بسته به پنج هزار و ۴۵۰ نفر دانش آموز اعطا شده و ۲ هزارو ۳۱۰ نخبه و ۷۸۰نفر دانشجو و طلبه از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند شدند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: در قالب مشارکت مردم هفت هزارو ۸۶۲ نفر یتیم و محسنین از خدمات حمایتی استفاده می کنند که از این شمار یکهزارو ۹۳۷ نفر یتیم هستند.

 

روشن گفت: کمیته امداد رسالت دبیرخانه زکات استان بوشهر را برعهده دارد که از مبلغ جذب ۵۰ میلیون ریالی سال ۱۳۹۶ امسال با جذب مبلغ ۱۰هزارو ۳۸۰ میلیارد ریال رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

 

وی تصریح کرد: همچین استان بوشهر امسال با جمع آوری ۱۹۷ میلیارد ریال رتبه نخست جشن عاطفه ها را به خود اختصاص داد.

 

روشن افزود: باتوجه به اینکه مسکن یکی از دغدغه های مددجویان است با مشارکت بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و بسیج امسال ۶۴۰ واحد مسکونی همزمان با عید سعید فطر تحویل افراد واجد شرایط می شود.

 

وی یادآورشد: یکهزار میلیارد ریال از محل اعتبارت دور دوم سفر استانی رییس جمهور به مسکن محرومان اختصاص یافت که نفش مهمی در رفع مشکل سرپناه مددجویان دارد.

 

روشن ۱۳۰ مورد لوله کشی گاز منازل مددجویان را یادآور شد و گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال سپرده توسط خیرین برای صندوق ذخیره مددجویان این استان امسال جذب شده است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اظهارداشت: در دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان مددجویان ۱۳ هزار مکاتبه با مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال انجام دادند که در موعد مقرر پرداخت شد.

 

وی گفت: هم اینک یکهزارو ۱۸۵ نفر از مددجویان استان بوشهر فاقد مسکن هستند که ۲۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به افراد واجد شرایط آماده شده است.

 

روشن افزود: پنج هزار نفر از مددجویان بوشهری در طرح ملی مسکن نام نویسی کردند که تاکنون ۳۵۰ نفر تخصیص طرح شده و بدلیل مشکلات آورده و سازکارهای اجرایی شدن آن این نهاد بدنبال تامین زمین برای مددجویان است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false