×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
رویداد رسانه ای جام امید در عسلویه برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز؛ رویداد رسانه ای جام امید با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان بوشهر به همت سازمان بسیج رسانه‌ای استان بوشهر و با همکاری روابط عمومی سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با هدف تهیه محتوای خبری از دستاوردهای پارس جنوبی در عسلویه برگزار شد.

 

مهراب قبادی در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در میدان گازی فوق عظیم پارس جنوبی در ۱۰۵ کیلومتری از سواحل عسلویه در مرکز خلیج همیشه فارس با کشور قطر، شریک و نه رقیب است، شرکت ملی نفت ایران در حالی توسعه این میدان مشترک را دنبال می‌کند که در آن سوی میدان همه بیگانگان (شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی و اروپایی) برای تخلیه منابع عظیم این میدان با یکدیگر شریک شده‌اند.

 

عضو هیات مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی افزود: از این رو می‌توان برداشت از این میدان را یک مبارزه اقتصادی تلقی کرد. کارکنان صنعت نفت و دست‌اندرکاران خط مقدم جبهه توسعه اقتصادی کشور در میدان گازی پارس جنوبی، باید همه همت و توان و تلاش خود را برای برداشت بیشتر از این میدان مشترک به کار گیرند تا بتوانند ثروت عظیم جمهوری اسلامی ایران که در بستر خلیج فارس مدفون است را در جهت حفظ منافع ملت شریف ایران بهره‌برداری کنند.

 

وی اظهار کرد:  در حاشیه خلیج فارس و  در محدوده ۴۶ هزار هکتاری استان بوشهر قرار گرفته است که مشتمل بر سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با ۱۴ هزار هکتار که شهرستان عسلویه را در بر میگیرد، پارس دو ( کنگان) در محدوده ۱۶ هزار هکتاری شهرستان کنگان را در بر گرفته است و پارس سه ( پارس شمالی) شامل ۱۶ هزار هکتار از محدوده ی شهرستانهای دیر، دشتی،تنگستان و بوشهر را در بر می گیرد.

 

وی ادامه داد: استان بوشهر با موقعیت طبیعی شامل اراضی جلگه ای، پایکوهی و کرانه ای- در بخش شرقی منطقه سطح کوهپایه بیش از دشت هاست و در سمت غرب جلگه های کرانه ای به چشم می خورد.این استان دارای اقلیم گرم و مرطوب که در تابستان دمای بالای ۵۰درجه و در زمستان دمای حداقل تا ۵ درجه را تجربه می کند.

 

قبادی یادآور شد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بـه نمایندگی از وزارت نفت وشرکت ملی نفت ایران وظیفه اداره و راهبری حـوزه عملیاتی پشتیبانی پارس جنوبی، پـارس کنگان و پارس شمالی را برعهده دارد؛ فعالیتهای اصلی شامل تعریف، تصویب (طراحی، اجراء، بهـره برداری و نگهداری) ایجاد و احداث زیرساخت های عمومی مانند: راه، راه آهن، بنـدر، فرودگاه، برق، آب و مدیریت و راهبری منطقه جـزء وظایف و ماموریت های اصلی آن اسـت.

 

عضو هیات مدیر منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: ایـن سازمان شامل سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) منطقه پارس دو (پارس کنگان و منطقه پارس سه (پارس شمالی) با ۱۶ هزار هکتار مساحت با هـدف پشتیبانی از طرح توسعه بزرگترین میدان گازی جهان(میدان گازی مشترک پارس جنوبی) و نیـز ۵ میدان گازی گلشن، فردوسی، مند، پارس شمالی و فرزاد در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است. سازمان منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس دارای شخصیت حقوقی و مستقل است که سرمایه آن متعلق به دولت می باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false