×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
نمایشگاه آبزیان دریایی با حضور ۱۵ استان در بوشهر برگزار می شود

به گزارش چغادک نیوز: خورشید گزدرازی در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی خرما در بوشهر از ۲۳ تا ۲۵ آبان اظهار داشت: در این جشنواره بیش از ۷۰ شرکت مرتبط با تولید، فرآوری و بسته‌بندی از  استان‌های مختلف برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه یاد شده در کشور بی‌نظیر بود با قدردانی از دست‌اندرکاران گفت: در برپایی نمایشگاه و جشنواره خرما، میز ملی تشکیل شد که نقش مهمی در حل مشکلات فعالان این حوزه داشت.

 

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر بازاریابی، معرفی توانمندی‌ها و افزایش محموله‌های صادراتی را از دستاوردهای میز ملی خرما دانست و تصریح کرد: بازار هدف صادرات محصولات خرما استان بوشهر، روسیه و کشورهای اوراسیا است که با راه‌اندازی میز ملی خرما در بوشهر صادرات خرما به کشورهای هدف که یک دهه متوقف شده بود احیا شد.

 

گزدرازی، ایجاد بورس خرما و پرداخت تسهیلات در گردش به فعالان حوزه خرما را از دیگر دستاوردها دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر پرورش آبزیان است که در زمینه نمایشگاه ملی آبزیان در بوشهر دی ماه تشکیل می‌شود.

 

عقیل امینی نیز با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید محصولات پرورشی در حوزه آبزیان است، خاطرنشان کرد: انواع محصولات شامل میگو، ماهی، جلبک، کرم نرئیس، زالو و صدف در استان بوشهر تولید می‌شود.

 

وی برپایی نمایشگاه را فرصت مهمی در معرفی توانمندی و قابلیت‌های تولیدی دانست و تصریح کرد: نمایشگاه آبزیان در بوشهر از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه امسال با مشارکت فعالان این حوزه از ۱۵ استان و ۶۱ شرکت در بوشهر برگزار می‌شود.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به برپایی نمایشگاه آبزیان در تهران از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه امسال تصریح کرد: در این نمایشگاه استان بوشهر و محصولات آن حضور فعال دارد و سال گذشته برای نخستین‌بار محصولات آبزی استان بوشهر در نمایشگاه تهران عرضه شد و مورد استقبال قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه این استان قطب تولید میگوی پرورشی کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه پرورشی ارائه و عرضه محصول میگوی پرورشی بدون توجه به فرآوری است که نمایشگاه آبزیان فرصت مهمی در عرصه آشنایی فعالان عرصه آبزیان با تجهیزات فرآوری فراهم می‌کند.

 

امینی، گذر از خام‌فروشی را یکی از برنامه‌ها دانست و بیان کرد: ایجاد صنایع فرآوری آبزیان در استان بوشهر شتاب گرفته که با تکمیل زنجیره ارزش آبزیان زمینه ایجاد ارزش افزوده این محصول فراهم می‌شود.

 

حسین نامور نیز با تبریک هفته بسیج تولید ثروت و معرفی توانمندی را یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاه‌ها دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه تولید محصولات خرما، گوجه فرنگی، میگو، ماهی، صنایع دریایی از توانمندی بالایی برخوردار است که معرفی این ظرفیت‌ها یک ضرورت است.

 

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تخصصی خرما در بوشهر خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۷۰ شرکت در عرصه تولید، فرآوری و صادرات خرما از ۲۳ تا ۲۶ آبان توانمندی‌های خود را عرضه کردند.

 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر با اشاره به حضور ۱۵ استان در نمایشگاه ملی خرما بود اضافه کرد: این نمایشگاه در زمینه فرآورده‌های خرما، تجهیزات تخصصی غذایی، دانش‌بنیان، چاپ و بسته‌بندی، صادرات و بازرگانی داخلی، کود و سم محصولات کشاورزی و صنایع دستی مرتبط با خرما توانمندی خود را به نمایش گذاشت.

 

وی از برپایی نمایشگاه و جشنواره ملی آبزیان در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۶۱ شرکت برای حضور در این نمایشگاه نام‌نویسی کرده‌اند و ۳ هزار و ۱۰۰ فضا برای این مهم اختصاص یافته است.۳۰ درصد شرکت‌کنندگان برای حضور در نمایشگاه آبزیان بومی استان بوشهر و مابقی غیر بومی هستند.

 

عبدالرسول بهنام‌راد هم یکی از محورهای توسعه استان را پرورش آبزیان دانست و بیان کرد: استان بوشهر از نظر سطح زیر کشت، تولید و صادرات در کشور جایگاه مهم و ممتاز دارد.

 

دبیر اجرایی انجمن صنعت آبزیان استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر ۴ سال متوالی به‌عنوان تولید و صادرکننده نمونه ملی میگو پرورشی معرفی می‌شود. نمایشگاه ملی آبزیان در بوشهر با حضور فعالان این عرصه از استان‌های مختلف در عرصه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و صادرات دی ماه امسال برگزار می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false