×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
متلاطم و مواج شدن خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر از فردا

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم ،فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در خلیج‌فارس اظهار داشت: از فردا تا ۳۰ آبان نوار ساحلی استان بوشهر با افزایش سرعت وزش باد مواج و متلاطم می‌شود.

وی سرعت وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، رگبار باران و رعدوبرق را از مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این مدت سرعت وزش باد تا ۶۰ کیلومتر در ساعت در نوار ساحلی استان افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج دریا تا ۳ متر، رگبار باران، رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان بوشهر را از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی دانست.

شکوهی‌پور با اشاره به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس اضافه کرد: در هشدار دریایی سطح نارنجی احتمال خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق‌شدگی شناگران، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد شناورهای سبک در خلیج فارس گفت: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی غیرضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی طی مدت یادشده در خلیج فارس و سواحل استان بوشهر اجتناب شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به با نفوذ سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خاطرنشان کرد: در این مدت ضمن افزایش سرعت وزش باد، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پایان هفته خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود، گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی تا غربی از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false