×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
کنسرسیوم خرما با مدیریت استان‌های خرماخیز تشکیل شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در همایش بین‌المللی تخصصی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر با بیان اینکه میزان سطح زیرکشت و تولید خرما در استان بوشهر نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است، اظهار داشت: تعداد نخل‌ها از ۱٫۷ میلیون به شش میلیون اصله و سطح زیر کشت از ۱۲ هزار و ۳۴ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی از افزایش تولید خرما در استان خبر داد و بیان کرد: تولید خرما از ۴۸ هزار تن قبل از انقلاب در استان بوشهر اکنون به ۱۷۵ هزار تن رسیده و افزایش تولید این محصول در همه استان‌های خرماخیز محقق شده است.

استاندار بوشهر تأمین آب نخلستان‌ها را یکی از چالش‌های مهم در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل تأمین آب نخلستان‌ها ساخت ۳ سد در دشتستان و تنگستان در حال اجراست که سال آینده سد دالکی در دشتستان و ۲ سد باهوش و خاییز در تنگستان آبگیری آن آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به عملیات لایروبی رودخانه حله با مشارکت بسیج سازندگی و شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح لایروبی اکنون جریان آب در رودخانه حله برقرار و یکی از مطالبات مردم و کشاورزان در این منطقه محقق شده است.

وی با بیان اینکه همه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی برای بهبود وضعیت کشاورزان در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: طرح‌های حوزه خرما در استان بوشهر شتاب گرفته است که محصولات ارائه شده در نمایشگاه بین‌المللی خرما بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل گواه این ادعا است که وضعیت تولید و فرآوری خرما بهبود یافته است.

استاندار بوشهر از تدوین سند ملی زنجیره ارزش خرما با مدیریت استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این سند با مدیریت استان بوشهر و مشارکت دیگر استان‌های خرما خیز در حال تدوین و پیش‌بینی می‌شود سال آینده در یک همکاری مشترک شاهد رونمایی از این سند در راستای تولید، فرآوری و صادرات باشیم.

محمدی‌زاده رویکرد نمایشگاه بین‌المللی خرما در سال آینده را استفاده از تجارب کشورهای موفق در عرصه صادرات، فرآوری و بسته‌بندی ذکر کرد و گفت: در راستای حل مشکلات صادرکنندگان خرما با هم‌افزایی، تشکیل کنسرسیوم خرما با مدیریت استان‌های خرماخیز از جمله بوشهر برنامه‌ریزی شود.

وی بر پیگیری مطالبات فعالان عرصه خرما از جمله موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات، تهاتر میوه‌های گرمسیری با خرما و برون‌سپاری سرمایه‌گذاری در عرصه خرما از طریق بورس تأکید کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false