×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
قدیمی:‌ مربی چینی هاکی بانوان به ایران می‌آید/ رئیس فدراسیون برای بودجه نباید ناله کند

به گزارش چغادک نیوز، بهرام قدیمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، با بیان اینکه هاکی سومین رشته ورزشی پرطرف‌دار دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر، هاکی از میدان پشت دروازه خارج شده و به کمک رسانه‌های تصویری و نوشتاری، مردم هاکی را شناخته‌اند.

وی با یادآوری اینکه پیش از انقلاب، در بازی‌های آسیایی مسابقات هاکی را داشتیم، اما متأسفانه جزو رشته‌های اولویتی نبوده و زمین‌های آن از بین رفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر احیای زمین‌های هاکی و معرفی بیشتر این رشته به جامعه، بخش بانوان را گسترش دادیم و بانوان کشورمان بعد از هشت سال وارد صحنه مسابقات شدند تا امروز که در رده ۵ آسیا قرار دارند.

رئیس فدراسیون هاکی ادامه داد: برای ارتقای وضعیت هاکی بانوان، با بانوی مربی چینی وارد مذاکره شده و مجوزهای برون‌مرزی را گرفته‌ایم تا شاهد ایستادن بانوان هاکی‌باز کشورمان بر روی سکوهای قهرمانی باشیم.

قدیمی درباره این مربی چینی توضیح داد: سرمربی تیم ملی آمریکا است و تا المپیک ۲۰۲۴ هم با آنان قرارداد دارد و سپس در خدمت تیم ملی هاکی بانوان کشورمان خواهد بود. در حال حاضر منتظر صدور روادید این مربی هستیم تا با هدایت وی، بر روی سکو بایستیم و سهمیه بگیریم همانند تیم ملی مردان هاکی کشورمان که در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی که بهمن‌ماه برگزار شد، سوم جهان شدند. جالب آنکه روز ۲۲ بهمن آمریکا را بردیم.

قدیمی:‌ مربی چینی هاکی بانوان به ایران می‌آید/ رئیس فدراسیون برای بودجه نباید ناله کند

رئیس فدراسیون هاکی یادآور شد: قرارداد با این مربی چینی که رنکینگ آمریکا را از ۲۱ به ۸ ارتقا داده است یک‌ساله خواهد بود؛ اما تمایل دارند بیشتر از این در ایران باشند. ضمن اینکه ماهیانه پیشنهاد ۷ هزار دلار داده‌اند؛ اما با ۳ هزار دلار این قرارداد ادامه خواهد داشت.

مدال‌آوری با وجود بودجه ناچیز/ سروصدای بی‌پولی راه نینداختیم

قدیمی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با گلایه از بودجه اندک اختصاص‌یافته به این فدراسیون، تصریح کرد: بودجه اختصاص‌یافته به فدراسیون هاکی در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون بود که تا مردادماه همان سال به اتمام رسید. اما سروصدای بی‌پولی راه نینداختیم و در ازای آن، از خیران و سرمایه‌گذاران بهره بردیم. معتقد هستم رئیس فدراسیون نباید ناله کند؛ بلکه باید امکانات بیاورد و محدودیت‌ها را بردارد و ساختار فدراسیون را توانمند کند.

رئیس فدراسیون هاکی یادآور شد: با این اوصاف تیم را به جام جهانی آفریقای جنوبی اعزام کرده و سوم جهان شدیم. ضمن اینکه به بهترین تیم داخل سالن غرب آسیا بدل شدیم که با این موفقیت بزرگ، ‌ همراه اول مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان، وزارت ورزش هم مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان و سفارت ایران در آفریقای جنوبی هم ۱۰ هزار یورو پاداش دادند.

وی با اشاره به اینکه موفق شدیم تجهیزات ورزش هاکی را به‌صورت رایگان از کنفدراسیون آسیا بگیریم، افزود: برای توسعه هاکی در کشور، به‌تمامی استان‌ها این تجهیزات ارسال شد. ضمن اینکه روزهای شنبه تا دوشنبه تمامی علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به باشگاه انقلاب، هاکی را رایگان آموزش و تمرین کنند؛ بر همین اساس مسئولیت فدراسیون سنگین‌تر شده، زیرا ورزش هاکی شناخته شده است.

مدال‌آوری باعث خط‌خوردن هاکی از هانگژو شد

قدیمی با یادآوری اینکه در بخش هاکی روی چمن، ششم آسیا هستیم، درباره چرایی اعزام‌نشدن این رشته به مسابقات آسیایی هانگژو اظهار داشت: در هاکی داخل سالن سوم جهان و در هاکی روی چمن ششم آسیا هستیم، اما چون در مدال‌آوری کم‌رنگ هستیم، کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته است تا این رشته را به بازی‌های هانگژو اعزام نکند.

وی ادامه داد: اما ما از تلاش نایستادیم و به تقویت هاکی روی چمن که ورزشی المپیکی است پرداخته‌ایم؛ لژیونرهای خوبی در کشور آلمان و ترکیه داریم و همه آماده هستند که همین امر باعث شده به سمت سرمایه‌گذاری بر روی هاکی چمنی برویم.

قدیمی درباره مسابقات پیش رو هم خاطرنشان کرد: تیم بانوان هاکی چمنی دهم تیرماه در کرمان مسابقات دارند و بعد از آن اردوهای منظم مردان و بانوان جهت اعزام به عمان برگزار خواهد شد که در آنجا باید برای کسب سهمیه جهانی با رقبایی از کشورهای کره، ژاپن، هند، چین، مالزی و اندونزی رودررو شوند که هزینه و بودجه زیادی برای این امر اختصاص داده‌اند. به‌عنوان‌مثال هندوستان با ۷۵ میلیون دلار بودجه به مصاف ما با چهار و نیم میلیارد تومان می‌رود.

هاکی‌روی‌یخ زیر نظر اسکیت اما نامه‌هایش برای فدراسیون هاکی

رئیس فدراسیون هاکی با تأکید بر اینکه هاکی‌روی‌یخ در دنیا، یک فدراسیون مستقل است؛ اما در ایران، انجمن است و قبل از ریاست بنده در هاکی، به دلیل وضعیت اقتصادی فدراسیون هاکی به فدراسیون اسکیت منتقل شد، یادآور شد: اما جالب اینکه در بخش فرهنگی، نامه‌های رسمی هاکی‌روی‌یخ برای فدراسیون هاکی می‌آید. من هم اصراری برای این انتقال ندارم، چون مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود، اما در دیدار با وزیر ورزش، پیشنهاد انتقال هاکی‌روی‌یخ در هاکی شد که به سرانجام نرسید ولی نامه‌ها همچنان برای ما می‌آید.

قدیمی:‌ مربی چینی هاکی بانوان به ایران می‌آید/ رئیس فدراسیون برای بودجه نباید ناله کند

چالش به مزایده گذاشته شدن زمین‌های هاکی

قدیمی درباره وضعیت زمین‌های هاکی هم خاطرنشان کرد: کنفدراسیون آسیا، آکادمی تخصصی در همدان به ما داده است اما متاسفانه این آکادمی تخصصی ر ا از هیئت هاکی همدان گرفته و به مزایده گذاشته‌اند در حالی که تیم همدان همواره قطب هاکی کشور است. در استان گلستان هم که سالن هاکی به مدت ۳۰ سال در اختیار هاکی بود از این فدراسیون گرفته‌اند.

وی ادامه داد: با رقم ناچیزی این زمین‌ها به غیر واگذار شده است اما در کنار این اتفاق‌های ناگوار، تفاهمنامه‌هایی با برخی سازمان‌ها از جمله هلال‌احمر امضا کرده‌ایم تا از سالن‌ها و چمن‌های آنان استفاده کنیم و در قبال آن، مربی و آموزش رایگان در اختیار هلال احمر قرار خواهیم داد.

رییس فدراسیون هاکی افزود: مسابقات دانشگاهی در حال راه‌اندازی است که درآمدزایی خوبی است. در آموزش و پرورش هم که خانه اصلی آموزش‌ها است باید بیشتر دیده شویم که در همین راستا تفاهمنامه‌های خوبی با این ارگان آموزشی و ورزش‌های کارگری امضا کرده‌ایم.

قدیمی درباره عضویت کریم باقری و علی دایی در هیئت رئیسه فدراسیون نیز توضیح داد: در مورد علی دایی این کار اشتباهی بود که از جانب معاونت وزارت ورزش رخ داد اما کریم باقری همواره علاقمند به همکاری بوده و هست.

وی درباره زمین تنیسی که در باشگاه انقلاب بلااستفاده افتاده بود و فدراسیون هاکی آن را احیا کرده و به نام خود زده است، هم توضیح داد: طبق دستور وزیر ورزش این کار صورت گرفته تا در این زمین، به عموم مردم به صورت رایگان ورزش هاکی آموزش داده شود.

قدیمی تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت سازمان توسعه و تجهیز آن را واگذار نکرده، هاکی می‌تواند از آن زمین بهره‌وری کند. ما هم تلاش کردیم آن را از حالت مخروبه بودن احیا کنیم.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false