×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
به همت شهرداری دلوار؛ سومین شب جشنواره ولادت تا ولایت با حضور مدیر مجموعه تجاری ققنوس برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز: ویژه برنامه هفته فرهنگی دلوار؛ از چهارم اسفند ماه در زادروز شهید رئیسعلی دلواری به مدت سه شب در کنار تپه رشادت و ساحل نیلگون خلیج فارس به همت شهرداری دلوار و با حمایت بخش خصوص از جمله مدیریت مرکز تجاری، فرهنگی، گردشگری ققنوس دلوار بصورت زنده در بستر فضای مجازی و با همکاری گروه تلویزیونی هشتگ تی وی با عنوان ولادت تا ولایت با مجری گری آریا بهرام نژاد و میثم بشکوه از هنرمندان بنام استان و اجرای گروه های موسیقی محلی برگزار شد.

شهردار دلوار در این برنامه به ارائه عملکرد شهرداری از آبان ۹۸ تاکنون پرداخت و گفت:  با تعاملی که در بخش دلوار و شهرستان تنگستان وجود دارد بسیاری از مسائل و مشکلات حل شده  و پروژه های نیمه تمام نیز به اتمام رسیده است.

حامد خیری افزود: اجرای ۱۶ هزار متر سنگ جدول، ۲ پارت آسفالت معابر با اعتبار۳۲ میلیارد ریال، افتتاح ساختمان اداری با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال، محوطه سازی شهرداری با اعتبار ۵ میلیارد ریال، ساخت المان شهدای گمنام، زیر سازی زمین چمن مصنوعی و زمین ساحلی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، اجرای بلوار سردار سلیمانی، بهسازی وعملیات روشنایی بلوار شهید زمانی، مطالعه طرح و جابجایی فضای پسماند دلوار با کسب مجوز از ۲۳ دستگاه، بهسازی دیوار آرامستان و….. بخشی از اقدامات انجام شده در مدت ۱۴ماه مسئولیتم می باشد.

وی یکی از مهمترین اقدامات انجام شده را اصلاح طرح جامع شهری خواند و گفت: با تلاش های صورت گرفته ۳۰ درصدی که در طرح وجود نداشت بازنگری شد ه است.

شهردار دلوار با اشاره به اینکه دلوار فضای فرهنگی بسیار خوبی را دارا می باشد و باید در این حوزه تلاش شود، عنوان کرد: احداث پارک موزه شهید رئیسعلی دلواری در جوار منزل این شهید والا مقام و همچنین اجرای مجتمع فرهنگی دلوارکه موافقت اولیه آن اخذ شده است در دستور کار شهرداری قرار دارد و در صدد هستیم دلوار را به قطبی فرهنگی تبدیل نمائیم.

مدیر مجموعه تجاری، فرهنگی گردشگری ققنوس دلوار نیز در این برنامه ضمن تشکر از برگزار کنندگان این آئین و گرامیداشت زادروز شهید رئیسعلی دلواری، عنوان کرد: دلوار کریدور تجاری بسیار مهمی می باشد که با داشتن ۲ گمرگ و مراکز تجاری زمینه جذب سرمایه گزاران را فراهم آورده است که باعث ترخیب بنده به عنوان یک سرمایه گزار شد که لازم می دانم از شهردار، اعضای شورا، امام جمعه و نامور تشکر نمایم.

فرشاد دهقانی  با بیان اینکه هدایت، نظارت و برطرف کردن مشکلات مراکز تجاری دلوار نیاز به مدیریت بسیار قوی دارد که الحمدالله شهردار توانسته است در مدت کوتاهی این رسالت را انجام دهد، اضافه کرد: مجتمع تجاری ققنوس با ۵ هزار متر زیر بنا، ۸۰ متر مشرف به خیابان و ۸۵ متر عمق و جانمایی حدود ۲۰۰ مغازه،  بزرگترین مرکز تجاری دلوار بشمار می رود که هم اکنون در حال ساخت می باشد.

وی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر پیش فروش مرکز تجاری ققنوس آغاز شده و علاقمندان جهت خرید این املاک تجاری با نازلترین قیمت بازار می توانند در محل پروژه حاضر شده و یا با شماره ۰۹۱۷۷۷۱۰۷۲۹  تماس حاصل فرمایند.

دهقانی به ابعاد شخصیتی شهید رئیسعلی دلواری پرداخت و خاطر نشان کرد: اگر ما در اینجا جمع بوده و اگر براحتی می توانیم در این شهر به داد و ستد و فعالیت بپردازیم به برکت خون شهید رئیسعلی دلواری اسوه زهد، پارسایی، ایثار، فداکاری و استکبار ستیزی می باشد که جان خود را جانانه نثار این آب و خاک کرد و نام دلوار و ایران را در جهان طنین انداز نمود تا لرزه بر تن دشمنان قسم خورده این دیار کهن بیاندازد.

همچنین در ادامه این برنامه  گروه موسیقی  دلباز با اجرای قطعه ای بنام ” بلیک چشت”  با هنرنمایی محسن حسینی، مهرداد احمد نیا، محمد حسام زاده و حسینی به اجرای برنامه پرداختند.

حسینی از بانوان هنرمند دلواری و اولین سوخته نگار حرفه ای استان بوشهر با بیش از ۱۵۰ اثر هنری نیز از دیگر میهمانان این برنامه فرهنگی بود که از تمثال شهید رئیسعلی دلواری و قسم نامه سوخته نگاری شده این شهید والا مقام رونمایی کرده و آن را به حامد خیری شهردار دلوار تقدیم کرد، شهردار نیز در پی این حرکت فرهنگی این اثر هنری فاخر را به موزه شهید رئیسعلی دلواری اهداء کرد.

غلامرضا حاجی نژاد از فرهنگیان و مولفین دلوار نیز در این برنامه به تشریح ویژگی های امانت داری و مردم داری این شهید پرداخته و در خصوص کتاب تحلیلی بر زندگی رئیسعلی دلواری که توسط وی تالیف و منتشر شده است مطالبی ایراد کرد./انتهای پیام

عکاس: حسن خیاطی

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false