×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
به همت شهرداری دلوار؛ اولین شب جشنواره ولادت تا ولایت در زادروز شهید رئیسعلی دلواری برگزار شد

به گزارش چغادک نیوز: ویژه برنامه هفته فرهنگی دلوار؛ چهارم اسفند ماه در زادروز شهید رئیسعلی دلواری به مدت سه شب در کنار تپه رشادت و ساحل نیلگون خلیج فارس به همت شهرداری دلوار و با حمایت بخش خصوص از جمله مدیریت مرکز تجاری، فرهنگی گردشگری ققنوس دلوار بصورت زنده در بستر فضای مجازی و با همکاری گروه تلویزیونی هشتگ تی وی با عنوان ولادت تا ولایت با مجری گری آریا بهرام نژاد و میثم بشکوه از هنرمندان بنام استان در حال برگزاری است.

شهردار دلوار در اولین شب برگزاری هفته فرهنگی دلوار ضمن تبریک این روز اظهار داشت: تولد شهید رئیسعلی دلواری ١٠ رجب سال ١٢٩٩ هجری قمری می باشد و از آنجایی که شورا و شهرداری دلوار در اقدامی جدید قصد نامگذاری روز دلوار را داشتند تاریخ تولد اسطوره ایرانی دلواری را مبنا قرار داده و تقارن ١٠ رجب امسال که متبرک به زاد روز تولد امام جواد (ع) با ۴ اسفند میباشد را به عنوان روز دلوار قرار داد.

حامد خیری افزود: باتصمیم جمعی از متولیان امر مناسبت روز دلوار را در این ایام فرخنده ماه رجب به برکت آستان مولای متقیان حضرت علی (ع) مشخص ونامگذاری کرده ومقرر شد تجلیل از مقام شامخ سردار بزرگ جنوب شهید رئیسعلی دلواری و ازائه اقدامات و ظرفیتهای تاریخی ، فرهنگی ، تجاری ، صیادی، گردشگری شهر و بخش دلوار و همچنین عملکرد شورای اسلامی و شهرداری و سرمایه گذاران به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بصورت مجازی برگزار شود.

حسین نامور از نوادگان شهید رئیسعلی دلواری نیز به ابعاد شخصیتی این شهید والا مقام پرداخت و گفت: ارتباطات بالا و مردمی بودن از خصوصیات بارز رئیسعلی دلواری بود که با تکیه بر دین، مذهب و آموزه های قرآنی و همچنین اعتقادات شدید مذهبی در کنار علم الهدی اهرمی، رهبری مشروطیت در استان را برعهده گرفته و علیه ظلم و ستم استعمارگران انگلیسی قیام کند.
وی افزود: از دیگر خصوصیات این شهید والا مقام عدم تعلق به مادیات بود و با وجود اینکه انگلیسی ها مبلغ هنگفتی را به عنوان حق السکوت به وی پیشنهاد داده بودند، نپذیرفت؛ چراکه راز قیام رئیسعلی ارتباط با معبود، اذن و مشورت از علما بود.

زمانی رئیس آموزش پرورش دلوار نیز ضمن ابراز خرسندی از این حرکت فرهنگی شهرداری و نام گزاری ولادت رئیسعلی با نام روز دلوار، به تشریح عملکرد خود پرداخت و اظهار داشت: سال۹۶که این مسولیت خطیر را بر عهده گرفتم دلوار از بین ۱۸منطقه، هفدهم بود و با تلاش های بسیار توانستیم در سال اول به رده اول استان صعود کنیم.
وی با بیان اینکه ۱۹مدرسه را احداث کرده ایم، افزود: در دلوار دوستی، صمیمیت، اتحاد، همدلی و همکاری از سوی مسولین در یک قاب قرار دارد و باعث شده است خدمات شایانی در بحث آموزش و پرورش صورت گیرد.
عبدالرسول قاسمی از شاعران بنام بخش دلوار نیز اظهار کرد: ۴هزار سطر در وصف شهید رئیسعلی دلواری بصورت فارسی پهلوی و دری بدون استفاده از جملات عربی پیرامون زندگی نامه، شبیخون ها و جنگ های رئیسعلی دلواری در قالب یک کتاب نگارش شده است که در آینده ای نزدیک به چاپ خواهد رسید.

عکاس: حسن خیاطی

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false