×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر به ۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد

به گزارش چغادک نیوز،

بدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه‌ اشتغال و رفع موانع تولید استان بوشهر با تاکید بر توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدکنندگان اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به ظرفیت مهم خلیج‌فارس، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری دریا محور است و در این راستا طرح‌های مهمی در این عرصه تدوین شده است.

وی، پرورش آبزیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پرورش میگو و ماهی از مهم‌ترین برنامه‌های استان ساحلی بوشهر است که چشم‌انداز استان بوشهر تولید میگو و ماهی پرورشی تدوین شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به ساخت بزرگترین شهرک شیلاتی استان برای پرورش آبزیان تصریح کرد: این شهرک که با همکاری بخش خصوصی در حال اجرای نقش مهمی در افزایش تولید میگوی پرورشی، اشتغال‌زایی و افزایش صادرات این محصول دارد.

گراوند چشم انداز تولید و پرورش ماهی«سی‌باس» در خلیج‌فارس را ۶۰ هزار تن در سال دانست و خاطر نشان کرد: تاکنون به ظرفیت تولید ۲۱ هزار تن ماهی پرورشی که از طریق نصب قفس در خلیج‌فارس انجام می‌شود عملیات آن آغاز شده است.

وی، تحقق پرورش و تولید ۴ هزار تن ماهی پرورشی در قفس را از برنامه سال ۱۴۰۰ استان بوشهر دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح که گام مهمی در راستای جهش تولید است از سرمایه‌گذاران حمایت ویژه می‌شود.

استاندار بوشهر بازسازی ذخایر آبزیان دریایی را با اجرای طرح‌های پرورش ماهی و میگو را مهم دانست و اضافه کرد: ظرفیت استان بوشهر در زمینه صادرات باید بکارگیری شود که در این زمینه تولید بچه ماهی سی‎باس در این استان به عنوان تکمیل زنجیره صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

گراوند با تاکید بر تامین بر تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران طرح‌های پرورش آبزیان گفت:  صندوق کارآفرینی امید استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به اختصاص منابع مالی در زمینه تسهیلات حوزه اشتغال پایدار اقدام کنند.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در تولید روغن خوراکی تصریح کرد: در تولید روغن نباتی بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر باید از سرمایه‎‌گذاران بومی حمایت شود.

استاندار بوشهر پروژه‌های آب شیرین‌کن استان در تامین آب شرب را مورد اشاره قرار داد و گفت: بانک‎‌ها که تسهیلات ویژه اجرای پروژه‌های آب‌شیرین کن در اختیار دارند در تسریع  این پروژه‌ها، تسهیلات لازم در اسرع وقت به سرمایه‌گذاران پرداخت کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false