×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
تمام دشت‌های قابل بهره‌برداری استان بوشهر ممنوعه می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: اکنون ۶۰ درصد دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده که در صورت ادامه روند خشکسالی تا سال ۹۵، تمامی دشت‌های این استان ممنوعه می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، شاپور رجایی ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر با بیان اینکه دشت استان بوشهر در شرایط بحرانی آبی قرار دارد اظهار داشت: از ۳۰ دشت موجود در این استان ۶۰ درصد آن ممنوعه است و ۱۴ دشت  دیگر در حالت برداشت آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶ دشت استان بوشهر درحالت افت حداقل بهره‌برداری روبه رو هستند خاطرنشان کرد: اکنون ۶۰ درصد دشت‌های استان بوشهر ممنوعه شده که در صورت ادامه روند خشکسالی تا سال ۹۵، تمامی دشت‌های این استان ممنوعه می‌شوند.

وی با بیان استان بوشهر به سبب تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی به برخی دشت‌ها متکیاست گفت: با خشک شدن آنها با پدیده کوچ روبه‌رو می‌شویم که مشکلات و آسیب‌هایی به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: در هشت ماه گذشته امسال۲۴۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت آب در استان بوشهر صورت گرفته است که صدمات مهلکی به سفره‌های زیرزمینی زده است.

رجایی با بیان اینکه تمامی چشمه‌ها و قنات‌های استان بوشهر خشک شده‌اند گفت:  خشکسالی‌ها در استان بوشهر سبب شده هیچ چشمه و قناتی در استان باقی نماند و همه آنها خشک شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ چاه غیرمجاز در این استان وجود دارد بیان کرد:۱۰۶ حلقه چاه غیرمجاز دراستان بوشهر خشک و متروکه شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تمامی چاه‌های استان بوشهر مجهز به کنتور می‌شوند افزود: ۶۳ درصد چاه های کشاورزی استان بوشهر دیزلی و ۵۰ درصد برقی هستند که تا سال آینده تمامی آنها به کنتور مجهز می‌شوند.

رجایی از اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی خبر داد و گفت: برای مقابله با بحران آب در استان بوشهر طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی تهیه شده و از سال آینده این طرح باید اجرا می‌شود. 

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false