×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
false
true
نقش مجلس خبرگان برای ملت و کشور تعیین کننده است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نقش مجلس خبرگان رهبری را برای ملت و کشور تعیین کننده دانست.

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و آیت الله یزدی از سوی اعضای مجلس خبرگان به ریاست این مجلس انتخاب شد.

وی افزود: برگزاری این انتخابات می‌تواند برای سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز الگوی خوب و مناسبی باشد که این اقدام مورد تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه ویژه مجلس خبرگان در کشور ابراز داشت: نقش موثر و مهم مجلس خبرگان در مراحل و برهه‌های حساس برای ملت و کشور تعیین کننده است و در واقع این مجلس ذخیزه‌ای برای انقلاب و نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: بعد از ارتحال امام راحل مجلس خبرگان رهبری آیت الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر معرفی کردند و امروز هر چقدر از زمان این انتخاب می‌گذرد درستی و صحت این انتخاب روشن و آشکار‌تر می‌شود.

بیانات رهبری در جمع خبرگان منشور ادامه کار آن‌ها است

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب، افزود: سخنانی که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان فرمودند در واقع منشوری برای ادامه کار مجلس خبرگان است که باید از سوی علما و پژوهشگران تبیین شود.

وی بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان را ادامه نامه ایشان به جوانان غربی و اروپایی برشمرد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همگان باید تلاش کنند تا احکام اسلامی در بخش‌های مختلف جامعه پیاده شود، افزود: در این شرایط که دنیا به دنبال اسلام هراسی است می‌بایست از این فرصت بدست آمده استفاده کرد و اسلام ناب محمدی را به دنیا شناساند.

وی ادامه داد: با ریشه یابی مسائل و عدم توجه به مسائل سطحی و همچنین کاهش وابستگی به نفت که مورد تأکید مقام معظم رهبری است کشور می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را سپری کند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری از تیم هسته‌ای حمایت کردند و فرمودند که آنان مورد اعتماد هستند و در عین حال از مکر و حیله طرف مقابل نیز ابراز نگرانی کردند.

عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون شهدا است

امام جمعه قم همچنین به روز ۲۲ اسفند که به نام روز شهدا نامگذاری شده است اشاره کرد و ابراز داشت: بنیاد شهید وظیفه دارد تا به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و رفع نیازهای آنان رسیدگی کند و خانواده‌های معظم شهدا می‌بایست در عرصه‌های فرهنگی الگوی جامعه باشند.

آیت الله حسینی بوشهری، با تقدیر از برگزاری مراسم و یادواره‌های مختلفی که در کشور برای شهدا برپا می‌شود، ادامه داد: پیروی از راه و مسیر شهدا مهم‌تر از برگزاری اینگونه یادواره‌ها است چرا که امروز ایران اسلامی اقتدار و عزت خود را مدیون شهدای گرانقدر خود می‌داند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false