×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نهمین نشست هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور در بوشهر آغاز بکار کرد+ تصاویر

نهمین نشست هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور، با هدف دانش افزایی معاونین، از صبح امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری در بوشهر آغاز بکار کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از"منبری ها"نهمین هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور، با هدف دانش افزایی معاونین، از صبح امروز ۱۰ دی ماه، به میزبانی حوزه علمیه استان بوشهر، در مجتمع فرهنگی – رفاهی خلیج فارس آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام رضوی، مدیر اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور در آیین افتتاحیه این هم اندیشی، با تشریح برنامه های آن، گفت: هم اندیشی معاونان تهذیب استان ها در دو بخش "مطالبات معاونان از ستاد" و مطالبات ستاد از معاونین استانی"  برگزار می گردد.

وی، دانش افزایی معاونان استانی تهذیب را از مهمترین اهداف برگزاری این هم اندیش ذکر کرد و افزود: در قالب این هم اندیشی، معاونان با شرکت در کارگاه های آموزشی، علاوه بر دانش افزایی، با فرایند اجرای برنامه های تهذیبی و اخلاقی آشنا می شوند.

مدیر اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت تهذیب حوزه های علمیه همچنین بررسی مسائل و مشکلات پیش روی استان ها و تبیین برنامه های سازمانی معاونت تهذیب حوز را از دیگر اهداف برگزاری هم اندیشی نهم برشمرد.

 

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این گردهمایی افزود: اساس کار حوزه های علمیه تهذیب است و اگر به این امر توجه نشود همه علوم به ابتذال کشیده می شود.

وی با بیان اینکه آزادی از قید امور دنیایی مقدمه کمال است، اظهارکرد: اگر نتوانیم حوزه های علمیه را مهذب کنیم به یقین حوزه و روحانیت نابود می شود .

نماینده ولی فقیه در استان گفت:اساس کار حوزه های علمیه در بوشهر براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ احداث ۲۴مدرسه علمیه برادران و خواهران، جامعه المصطفی و تاسیس اردوگاه حوزوی بزرگ جنوب ایران و تربیت سالانه ۵۰۰ عالم دینی مهذب برای نظام اسلامی است که تاکنون ۸۵درصد این برنامه در استان عملیاتی شده است.

امام جمعه استان گفت: هم اکنون فضای حوزه های علمیه در استان بوشهر به ۹۲ هزار مترمربع رسیده و طبق برنامه باید به ۲۱۱هزار متر برسد و پذیرش طلبه امروز به پنج برابر رسیده است.

وی ادامه داد: موفقیت های حوزه های علمیه دراسلام به خاطر تلاشهای علمی مهذبانه علمای آنها بوده و سقوط برخی حوزه های علمیه نیز به دلیل نبودن تهذیب است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: لازم ترین علم، علم تهذیب و اخلاق برای طلبه ها است و این مساله باید به عنوان یک اصل پذیرفته شود که خیلی ها این را باور ندارند و به این اصل مهم بی توجهی می کنند.

امام جمعه استان تأکید کرد:امروز در جامعه روحانیون مهذب موفق هستند نه روحانیونی که تنها عالم باشند برهمین اساس اگر به دنبال نظام شیعی خوب هستیم باید عالمانی مهذب داشته باشیم و روحانیت نقش حیات برای زندگی بشری را دارد که انسان را از دنیای انحطاط و ابتذال به ساحل نجات می رساند.

این استاد اخلاق بیان کرد:هر روحانی مهذب خود یک لشکر الهی است و هر روحانی غیر مهذب نیز لشکری از شیطان است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: طراحی، مدیریت علمی و تمام کار حوزه باید مترتب به امور تهذیب باشد اما اگر امر تهذیب و اخلاق در سایر امور دیگر قرار گیرد به یقین آن علم نیز به ابتذال می رود.

وی گفت: روحانیت خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند و ولایتمداری یکی از ویژگی های بارز روحانیت در استان بوشهراست.

نماینده مقام معظم رهبری در استان اضافه کرد: یکی از معضلات در حوزه های علمیه تمرکز روحانیت در مراکز اصلی است که برای اجرای جهاد فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی باید طرح هجرت جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: دراین ارتباط در استان بوشهر طرح رجعت نیز اجرا و زمینه برای بازگشت علمای بومی منطقه فراهم شده است و تاکنون بیش از ۱۰۰ طلبه بوشهری برای انجام کارهای تبلیغی به این استان بازگشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر دیگر سخنران آیین افتتاحیه هم اندیشی نهم معاونان تهذیب حوزه های سراسر کشور بود که در سخنانی با خیرمقدم به شرکت کنندگان در این نشست، به تبین ضرورت توجه به برنامه های تهذیبی و گسترش مباحث اخلاقی در بین طلاب پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری گام نیوز برنامه های این هم اندیشی در نوبت عصر امروز معاونان تهذیب، شرکت در کارگاه آموزشی "مشاوره و خانواده"، با برنامه های دفتر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه آشنا می شوند و پس از نماز مغرب و عشا نیز از موزه دریای بازدید خواهند کرد.

در نوبت صبح، پنج شنبه ۱۱ دی ماه، روز دوم هم اندیشی نیز جلسه دانش فزایی معاونان با عنوان "بایسته های تهذیبی" با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسه و گارگاه دانش افزایی ارتباطات سازمانی با حضور حجت الاسلام هادی نیز از برنامه های نوبت عصر روز دوم هم اندیشی معاونان تهذیب اعلام شده است.

آیین اختتامیه نهمین هم اندیشی معاونان تهذیب حوزه های ستان ها نیز پنج شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false