پیوستن به FATF در تضاد با مصلحت کشور است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیوستن به FATF در تضاد با مصلحت کشور است

به گزارش چغادک نیوز، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مزایا و معایب پیوستن ایران به  FATF، گفت: درخصوص اینکه پیوستن به FATF در تضاد با مصلحت کشور است، شکی وجود ندارد. از آغاز انقلاب هرگاه به غرب و امریکا اعتماد کردیم به ضرر کشور تمام شده است.

وی ادامه داد: اطلاعاتی که به واسطه پیوستن به FATF در اختیار نهادهای به ظاهر بین المللی قرار می گیرد به راحتی در اختیار سرویس‌های صهیونیستی و دشمنان کشور قرار می گیرد. ترور شهید فخری‌زاده و حتی شهید سلیمانی هم در این راستا است.

ویس کرمی با اشاره به کشورهای غربی اوج تحریم‌های دارویی، غذایی و بانکی را علیه کشور تحمیل کرده‌اند، اظهار داشت: در این شرایط پذیرفتن FATF بازگشت به عقب و مشمئز کننده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه نپیوستن به FATF هزینه تراکنش های بانکی را افزایش نمی دهد، گفت: متاسفانه در داخل عده‌ای مردم و فعالین اقتصادی را با این استدلال که درصورت نپیوستن به FATF نمیتوان با دنیا تراکنش بانکی داشت می‌ترسانند. این افراد ادعا می کنند عدم تصویب FATF هزینه تراکنش های بانکی را بیش از ۳۰ درصد افزایش می دهد که حرفی غیرعلمی و غیر کارشناسی است. مطرح کردن چنین بحث های ناشی از نوعی وادادگی و نفوذ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان تاکید کرد: تحریم های بانکی ایران هیچ ارتباطی با FATF ندارد و نپیوستن به آن هم هزینه تراکنش های بانکی را افزایش نمی دهد. حرکت به سمت پذیرش FATF ایجاد هزینه و مشکل برای کشور است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false