دریافت استوارنامه سفرای اسلواکی، رومانی، سنگال و غنا توسط روحانی/ تاکید بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دریافت استوارنامه سفرای اسلواکی، رومانی، سنگال و غنا توسط روحانی/ تاکید بر گسترش روابط سیاسی و اقتصادی

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز چهارشنبه (۶اسفندماه۹۹) هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران، با اشاره به اینکه شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با گذشته تفاوت کرده است، گفت: شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌توانند پیشگام گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف باشند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان مقابله اینکه موثر با شیوع کرونا، مشارکت همگانی کشورهای جهان را می‌طلبد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۳ نوع واکسن پیشگیری از کرونا در دست ساخت و آزمایش دارد و آماده است در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله اسلواکی تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

لادیسلاو بالک سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: اسلواکی احترام و اهمیت خاصی برای ایران قائل بوده و مصمم است روابط خود را با تهران در زمینه‌های مختلف گسترش دهد.

سفیر اسلواکی تصریح کرد: همه‌گیری کرونا، گسترش همکاری‌ها و روابط انسان‌دوستانه کشورهای مختلف جهان با یکدیگر را بیش از پیش ضروری ساخته است.

همچنین حجت الاسلام حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران، گفت: ظرفیت های خوبی برای ارتقای همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی و علمی وجود دارد.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقمند و آماده تعامل و تبادل نظر و تجربه در عرصه مقابله با همه‌گیری کرونا با کشورهای مختلف از جمله رومانی است.

میرلا کارمن گرکو سفیر جدید جمهوری رومانی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: روابط تهران و بخارست همواره صمیمی و دوستانه بوده و باید از این بستر برای عملی شدن فرصت‌های موجود برای ارتقای سطح همکاری‌ها و روابط فیمابین به خوبی بهره بگیریم.

سفیر رومانی اظهار داشت: اجرای برخی توافقات دو کشور به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده که در رایزنی‌های خود با سفیر ایران در بخارست تلاش کرده‌ایم با برگزاری سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه تاخیرها و مشکلات به وجود آمده در مسیر گسترش روابط را برطرف کنیم.

حجت الاسلام روحانی همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال در تهران، با اشاره به روابط خوب و صمیمانه دو کشور طی سال های گذشته، بر توسعه و تعمیق مناسبات  سیاسی و اقتصادی تاکید و افزایش همکاری ها در زمینه های علمی، فرهنگی، فناوری و دانشگاهی و همچنین علوم اسلامی را مورد اشاره قرار داد.

 رئیس جمهور افزود: ایران و سنگال زمینه های بسیار خوبی برای توسعه روابط دارند و همکاری بخش های دولتی و خصوصی دو کشور برای دستیابی به این هدف ضروری است.

“سالیو نیانگ دینگ” سفیر جدید سنگال در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهوری کشورمان، تلاش برای افزایش سطح مناسبات و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور را از مهمترین اهداف خود در دوره ماموریت در ایران عنوان کرد.

نیانگ دینگ، افزود: روابط ایران و سنگال همواره خوب و صمیمی بوده و دو کشور زمینه های بسیار زیادی برای همکاری های راهبردی دارند.

حجت الاسلام روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری غنا در تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به توسعه همکاری‌ها با غنا در زمینه‌های اقتصادی و علمی و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود برای کشت فراسرزمینی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: گسترش همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و غنا می‌تواند نقش موثری در ارتقای سطح تعاملات دوجانبه داشته باشد و دو دولت باید ضمن تشویق بخش‌های خصوصی، حمایت‌های لازم را از همکاری‌های آنها به عمل بیاورند.

اریک اسوبواتنگ سفیر جدید جمهوری غنا در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود،  روابط دو کشور را دیرپا و دوستانه خواند و گفت: روابط سیاسی ایران و غنا بسیار گرم و صمیمی است و باید تلاش کنیم روابط اقتصادی فیمابین نیز هم‌پای روابط دوستانه سیاسی گسترش یابد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false