×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
وزن غیر طبیعی ۴۰درصد دانش آموزان در استان/ بوشهر رتبه اول فضای ورزشی در کشور را داراست

به گزارش چغادک نیوز: اسد حصیری در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: امروز اولین سالگرد ماست و کرونا باعث شد که سلامت وارد سبد درسی دانش آموزان شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: تربیت بدنی یکی از ۱۱حوزه یادگیری درسی دانش آموزان است که بدنبال برقراری سلامت جسمانی آنان و زمینه ساز توانایی بدنی و تفریحی سالم برای سلامت جسمانی است.

وی سلامت جسمانی دانش آموزان را در اولویت آموزش پرورش عنوان کرد و گفت: پایشی در سطح کشور راه اندازی شده است که در آن بیش از ۱۳میلیون دانش آموز از لحاظ قد و وزن در آن شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۱درصد از دانش آموزان دارای چاقی بودند که نیاز به ورزش را در مدارس جدی تر می کند.

اسد حصیری با بیان اینکه ۹۹درصد از این اطلاعات ثبت شده است تا به عنوان سومین استان در ثبت این پایش معرفی شویم، گفت: در استان ۴۰درصد دانش آموزان وزن غیر طبیعی داشته، ۲۱درصد دارای اضافه وزن هستند، ۱۲درصد چاق بوده، ۴/۵درصد لاغر و ۲/۵درصد دانش آموزان خیلی لاغر می باشند.

وی با اشاره به اینکه استان با۱۴۹هزار و ۴۹۶متر مربع از نظر سرانه فضای ورزشی در کل کشور اول می باشد، اظهار کرد: ما بدنبال پایش مجدد دانش آموزان هستیم و هدف اصلی ما نیز کاهش اضافه وزن آنهاست.

وی با بیان اینکه ۷۰درصد از دانش آموزان تحت پوشش نظام مراقبت قرار دارند، افزود: بیش از ده هزار نفر تحت پوشش حوزه سلامت قرار دارند که به آنها قرص آهن و ویتامین دی داده شده است.

حصیری با اعلام اینکه هزارو سی و سه نفر مجری آموزش دیده سفیر سلامت دارم، گفت: امسال ۴کلاس تربیت بدنی را در ۴منطقه افتتاح خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ۶۰اتاق بهداشت شناسنانه دار داریم و تا پایان امسال ۸۰اتاق در مدارس ایجاد خواهیم کرد که با ده تای باقی مانده حد نصاب اتاق های ما با مراقبین بهداشتی برابر خواهد شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false